Susann77 skrev 2014-03-18 13:47:56 följande:
Jag har faktiskt tänkt att pyssal inbjudningskorten själva, men får se hur det blir. :) Jag köpte brudklänningen på nätet, så har inte så bra erfarenhet av det eftersom jag i efterhand fick en faktura på nästan 100 euro på moms (ja, jag vet jag borde ha kollat upp det, men ärligt talat så trodde jag firman jag beställde från var svensk, inte kinesisk! ;)
Varifrån Österbotten är ni? Var ska ni ha era bröllopsfester? Vad tänkte ni fixa för dekorationer? Har en hel massa saker jag funderar på! T.ex. hur tusan ska man veta hur mycket vin/öl/cider/sprit man ska skaffa? Man vill ju inte att drickat ska ta slut, men inte heller att det ska bli värsta fylleslaget!
Välkomen =) Kul att du hitta hit =)
Vi fixar inbjudningarna själva. Konstaterade efter att ha besökt
nowandforever.fi att vi kommer göra en egen vimpel oxå.. Har idag virat silkesband kring 2 styroxhjärtan som ska på nåt vis fästas på vårt bord under festen... Kommer beställa ballonger i temafärg.. annars blir det löpare från Duni och servetter.. Enkla vas med 1 hortensia knopp i... och värmeljus...
Bröllopet blir i Purmo kyrka och festen hålls i Larsmo. En nybyggd lokal för fester i gammal bondstil.. Så tapeter etc är ju i den stilen.. Blir att försöka vårt bästa..
www.bjargas.fi/foreningsgarden/
sprit delen har vi oxå funderat på.. blir nog enklast att äka till Alko och fråga tror ja. Men räkna med 2 vinglas/knopp. Sen med öl, cider etc så beror det på hur törstigt schack ni är ;)