23 Augusti 2014
Jag skulle gärna vilja veta vilka fler än oss som planerar bröllop till 23 augusti 2014. Hur långt ni har kommit i er planering. Tankar och funderingar inför den stora dagen, etc.
Jag skulle gärna vilja veta vilka fler än oss som planerar bröllop till 23 augusti 2014. Hur långt ni har kommit i er planering. Tankar och funderingar inför den stora dagen, etc.
Vad roligt att även du kommer med i vår tråd @Nannyandersson
Även du har kommit en bit med all planering, det låter jättebra med er budget och att det dessutom ser ut som att ni får med en resa i den budgeten.
Själv har jag så smått börjat fila på festprogrammen, vi ska inte ha placeringskort utan skriver namnet på gästen högst upp på festprogrammet istället.
Vi har även bestämt att vi ska skriva något till varandra som ska stå på första sidan (inte framsidan). Det är inte lätt att sätta ord på sina känslor och ännu svårare blir det när det ska skrivas ner och våra 75 gäster ska läsa det.
Hej tjejer,
Hur går det för er med allt?
Idag har vi hämtat min vigselring. Ååå den är så vacker och jag längtar nu om möjligt ännu mer till vår bröllopsdag.
Vi har även hittat en bil som ska köra oss från kyrkan till restaurangen där vi ska ha vår bröllopsmiddag och fest.
En sak som fortfarande hänger i luften är att vi inte bokat något band till festen.... Känns lite jobbigt då jag vill boka alla stora saker långt i förväg så vi kan fokusera på alla detaljer.
Hej tjejer,
Hur går det för er med allt?
Idag har vi hämtat min vigselring. Ååå den är så vacker och jag längtar nu om möjligt ännu mer till vår bröllopsdag.
Vi har även hittat en bil som ska köra oss från kyrkan till restaurangen där vi ska ha vår bröllopsmiddag och fest.
En sak som fortfarande hänger i luften är att vi inte bokat något band till festen.... Känns lite jobbigt då jag vill boka alla stora saker långt i förväg så vi kan fokusera på alla detaljer.
Åh vad roligt! :) Vi ska också gifta oss den 23 augusti!!
Vi har delat ut alla roller. Bestämt tema. Beställt tärnklänningar + corsage, beställt näbbklänningar + korgar. Beställt min brudklänning + ev klänning till festen eller dagen efter då vi ska gå på lyxrestaurang. Har köpt skor till mig och näbbarna. Smycken och tiara är också fixad.
Delat ut alla roller. Bestämt in- och utmarsch, vilka sånger som ska sjungas.
Vi har ordnat kyrka + lokal, präst har vi inte fått reda på ännu. Vi har bestämt vilka instrument som ska spelas. Vi vet vart vi ska åka på smekmånad och ungefär när.
Så långt har vi kommit ännu :) Känner inte jätte mkt stress ännu, bara mer nervös, hehe. :)
Glömde, vi har även beställt hotellrum till bröllopsnatten! :)
Och ringar är redan fixat också, bara skicka in för gravering, har även fixat papper att skicka in till skatteverket för anmälan om efternamn och hindersprövning.
Nu är min klänning beställd också, skulle ta 3 månader innan den kom ! :) spännande! har dock prövat den i grön, så kommer bli spännande när den kommer i ivory färg !
Band är svårt, jag gick själv estet i gymnasiet, vi hade några killar och tjejer som spelade på bröllop, @viktoriastefan, man kan alltid kolla med estet linjerna (oftast superduktiga !!! och dem är villiga att känna lite extra pengar till sommaren (oftast ej dyra)
Hur ska ni göra med dekoration till lokal/uteplats osv ? Har ni några roliga ideer till ett skärgårdstema så får ni gärna nämna om ni kommer på :)
Kommer bli mycket ljus, snäckor, vildblommor och stjärnhimmel
Och sen den här delen med blommor!!! Varför ska det var så dyrt? Någon som hittat ett billigare sätt att dekorera med blommor?
SNART E DET DAGS! :)
Band är svårt, jag gick själv estet i gymnasiet, vi hade några killar och tjejer som spelade på bröllop, @viktoriastefan, man kan alltid kolla med estet linjerna (oftast superduktiga !!! och dem är villiga att känna lite extra pengar till sommaren (oftast ej dyra)