Vigselring från ebay??
Jag och min sambo har precis börjat planera vårat bröllop som ska äga rum om ungefär ett år. Men redan nu är jag på jakt efter en vigselring eftersom det är en bland de absolut viktigste punkterna.
Det som känns viktigt för mig är att det är en fet diamant på ringen i en bra kvalité utan att den äter upp hela bröllopsbudgeten.
Men nu till min efterlysning!
Jag är ytterst tacksam för all hjälp jag kan få utav er vad gällande era erfarenheter utav att köpa diamantringar via framförallt ebay men även smyckessajter från usa eller uk.
Ni som har köpt smycken på detta sätt, har ni positiva eller negativa erfarenheter? Vad bör jag tänka på? (förutom att ställa 1001 frågor till säljaren).
Har ni fått det ni har betalat för? Alltså har ni fått era ringar värderade i Sverige i efterhand och blivit nöjda med "domen"?.
Jag har en slät förlovningsring i vitt guld, vad bör jag tänka på i inköp av den nya ringen för att den ska passa den gamla? Surt om det är olika höjd tex.
Är ju självfallet rädd för att klicka hem en ring för tiotusentalskronor och så är det kass kvalité eller rent av fejk. Men möjligheten över att jag kan göra ett riktigt klipp är VÄLDIGT lockande...
Så återigen, jag är otroligt tacksam över alla kommentarer som kan ges på detta ämne!