• zero

Vigselring från ebay??

Halloj.
    Jag kan göra en lista på ett gäng pålitliga ställen att köpa ifrån en del av dem är större företag och dem är godkända av  forumet pricescope.com (usa). Rekommenderar inte att köpa från ebay om du inte vet vart du ska leta:

www.whiteflash.com/

www.briangavindiamonds.com/

www.jamesallen.com/

www.goodoldgold.com/

Det är iaf de vanligaste ställena jag vet folk köper ifrån, men allt beror på vad man har för budget och vad man letar efter. Det finns många,många fler ställen dock. BGD & whiteflash har ju sina h&a som de är berömda för , gog är den försäljare man får mest information om stenar på,samt att de har lite special cuts, och james allen känner väl alla till vid detta laget.
    Jag personligen gillar inte ställen där man blindköper om det inte är för typ alliansringarsläta ringar eller dylikt.

Vad exat letar du efter?

• zero

tullen är inte på 20% tullen är på 2.5-4.5%. Och de flesta ställen typ i england och sånt har 20% vat och de har ju en del andra avgifter att betala också för att få stenar skickade från usa (typ 77diamonds).typ försäkringar och frakter. 

• zero

Kanske bör tillägga att det inte tillkommer tull på lösa stenar utan bara 25% Moms från usa.

• zero

Vissa har fått betala 4,5. jag vet inte varför dock. Jag vet också några fall där man fått tulla från england. Varför,jag har ingen aning?. Jag antar att det har handlat om företag i england som har haft tillverkning och import från usa eller dylikt. Men gällande smycken och framförallt diamant så är det många britter och från överiga eu som ändå beställer från usa. Anledningarna är pris och service.

Svar på tråden Vigselring från ebay??