Inlägg från: Asinya |Visa alla inlägg
  • Asinya

Fler nördbrudar/brudgummar?

Fast jag känner mej nördig nog - men vill hellre ha ett troll-bröllop, typ som i Finntrolls musikvideo för Trollhammaren *rodna*

Det vore nog min dröm, tror jag. Bara inte helt hundra på hur man gör det på ett bra sätt och hur man utformar själva vigseln... helgrillade lamm och spädgrisar samt mjöd till maten, såklart - men ceremonin, musiken och allt annat...

• Asinya

Men JA :D

Såhär då: 

Ringar: www.dragon-rings.com/images/dragon-bands/dragonhoundcross.jpg

Fast våra är i silver, då vi inte gillar guld någon av oss - de befinner sej i Chicago nu och borde landa här om en vecka eller två - hans kinesiska tecken är Draken - mitt är Hunden - innebär att jag kan lalla omkring och kalla mejsjälv "bitch" som i "hynda" eftersom vi har engelska som gemensamt språk - ringen har en drake och en hund, och i den design den är så klingar det lite av Kelt och Viking - där jag är Viking och han Kelt :p 

Klänning: whiterunway.com.au/scarlet-dress.html

Den vita - beställer nästa månad, eftersom jag är luspank efter datorköp nu :) 

Och så klär man på karln något suitably keltiskt (hans önskemål - inte bestämt VAD än, men vi har över ett år på oss, så det går nog bra ^_^ ) 

Så håller man fast vid originalidén med utomhusvigsel med fioler och grejer och med grillat som middag och fest - inklusive helgrillade lamm och spädgrisar. Och mjöd och rotfrukter och bär och svamp.

Lite medeltid, lite fantasy, lite troll, lite skog :D

• Asinya
    Caisa skrev 2014-04-06 10:13:34 följande:

Vi är väl rätt nördiga av oss. Träffades i World of Warcraft 2005, i verkligheten 2006! Bröllopet blir dock ganska traditionellt, men som in- och utgångsmusik ska vi ha musik från en anime-serie, i ringarna funderar vi på att skriva Dragonblight (servern vi träffades på). Sedan kommer även ett litet gäng av våra WoW-vänner som varit med från början att närvara! :)

Kul sammanträffande; vi träffades i Irland, på en pub alldeles brevid Blizzards Cork-kontor (for Reasons)  :) 

Vilken anime? Jag fastnar alltid för den här när jag tänker bröllop, men kanske lite mer för festen, I guess: 

Svar på tråden Fler nördbrudar/brudgummar?