Studera och ha barn?!
Eftersom du har gått direkt från gymnasie till vidareutbildning misstänker jag att du inte är speciellt gammal?
Jag har lääänge längtat efter barn. Jag ville också ha barn tidigt, hade bara ingen att skaffa dem med! ;) Hehe.
Hursom. Nu har jag träffat han jag kommer skaffa mina barn med, vilket minskar stressen lite, även om lite av den finns kvar. Jag är 30 i år och han har precis fyllt 34 så vi är inte purunga heller. Och jag längtar, hela min kropp skriker efter en liten.. men ekonomiskt känner inte jag vi kommer klara det just nu. Han har varit arbetslös utan a-kassa från och till sen vi träffades. Haft lite spelningar, ströjobb, 40% nån termin som lärare men inte så han kunnat bidra med mycket i vårt gemensamma. Jag jobbar heltid men har inte fast och har ett par år haft uppehåll på somrar eftersom det inte finns någon nytta till lärare då! (Nu har jag inte det även om jag inte har fast). Man sambo har precis börjat plugga och vi har kommit överens om att vänta de 3 åren det tar för honom att bli klar, även om jag kommer vara 32, sen är det inte säkert man får det på första försöket heller!
Har insett att det hade varit lättare om det var min sambo som satt på heltidsjobb och utbildning och jag som pluggade, då jag måste vara mammaledig första månaderna och det är lättare att vara det som studenten än den som drar in heltidslönen...
Har din sambo också lika långt kvar?
Har ni båda utbildningar som är lukrativa på arbetsmarknaden?
Är ni nästintill garanterade jobb när ni slutar (min sambo kollade på bristyrken och valde därefter vad han ville utbilda sig till, då han redan har en utbildning efter hans intresse som tyvärr inte är så lukrativ...) så är det ju lättare att leva snålt några år. Det är lättare när bara en, och faktiskt när det är tjejen, pluggar och den andra har jobb, då tror jag det underlättar.
Jag ska inte säga för mycket, jag har ju egentligen ingen aning, men kanske kan ni vänta 1,5 år (eller vad det nu tar innan din sambo är färdig) :) Det kommer ju göra det lättare rent ekonomiskt iaf!