Hej!
Min självkänsla har aldrig varit direkt stark och genom åren har jag träffat killar som kunnat styra mig allt för lätt för att jag inte velat göra "fel".
Den man jag idag är gift med såg jag som den som verklgien aldrig skulle se ner på mig av någon anledning.
Han såg snarare upp till mig och trodde att jag var för bra för honom...
Vi har barn ihop och visst kan barn göra tokiga saker och då säger han ju till att man inte ska göra så.
Nu på slutet har jag också blivit tillsagd på samma sätt och det känns väldigt illa inuti.
Jag klippte några bitar ståltråd med vår sekatör som låg i närheten...visst, jag kunde ha letat rätt på en avbitartång av något slag men jag var kanske lite lat?
Han kom och började prata om en grej, sen såg han vad jag gjorde och stirrade "Klipper du ståltråd med sekatören?!"...sedan gick han bara iväg. Avslutade inte ens det han börjat prata om.
En sån sak får mig att känna mig helt fel och oduglig.
Hans ex klafsade in i deras nyskurade kök med stövlarna hon haft i hästhagen, hon städade aldrig, vattnade aldrig blommorna, tvättade aldrig och betalade inga räkningar...
Hon var inte ordentlig någonstans.
Jag är den som städar, tvättar, diskar, jag betalar mina räkningar och håller ordning på det jag bör men det händer att jag försöker öppna en färgburk med en kökskniv istället för en skruvmejsel eller som nu klippte några bitar ståltråd med sekatören.
Är det hela världen?
Och om det inte är det, hur ska jag bemöta sånt här och hur ska jag lyckas stå upp för mig själv så att inte det här är något som börjar hålla mig tillbaka av rädsla att göra fel?
Jag vet att jag redan backat ibland pga att jag inte vill att han ska tycka att jag gör fel, för då känner jag mig fel.
Kanske har den där rosaskimrande gardinen åkt åt sidan, kanske ser han mig numera full av fel och brister och tycker att han inte längre kan låtabli att påpeka dem också?
Han är inte felfri själv men jag är inte den som vill peka på fläckarna....alla har vi ju fläckar.
Kärleken blir skör om man inte känner sig älskad som dem man är.