Inlägg från: Maria GR |Visa alla inlägg
  • Maria GR

Finns här några äldre blivande brudar

Jag är också äldre blivande brud! Jag och min blivande man har varit tillsammans i 22 år vi träffades när jag var 17 och han 19. Nu har vi två barn 19 och 13 och ska gifta oss i maj! Har äntligen träffat den rätta som pappa sa. Vi har alltid sagt om vi ska göra detta så ska vi göra det ordentligt och inte något halvdant! Så i maj står vi där i kyrkan med vit klänning hela släkten och vänskaps kretsen och stor fest ! Jag har gått i i detta med hull och hår och planerar pysslar och nät shoppar som en galning. Listan är lång, idéerna är många och inte är det långt kvar till maj. Min respektive undrar vad som flugit i mig och fundera vilket intresse jag ska ha när allt är över, då jag äter sover och lever bröllop för tillfället!

• Maria GR

Ja vad räknas till äldre ?? 😃 min tolkning är vi som kanske inte gifte oss först utan åren rullade på utan att gått till prästen Sen är det vanligt idag att få barn i 35-37 års ålder. Eller tidigt som i mitt fall. Jag måste erkänna att jag inte känner mig gammal när jag gifter mig men kanske äldre då vi har gjort allt annat en detta med giftemål. Vi har också brutit mot alla traditioner känns det som. Jag friade, vi har varit förlovade men valde att göra om detta. Vår dotter kommer vara min tärna samt att son kommer vara bestman. Har valt att bjuda dom vi vill och struntat i traditioner så det innebär att jag inte kommet bjuda alla mina syskon utan bara 3 av 5 Samma sak gäller släktingar. Vi gör detta till vår dag och då vill vi att det ska bli som vi vill ha den! Reaktionerna har varit många och både possetiva och mindre possetiva Men har kommit fram till att vi gör som vi vill och passar inte det så behöver man inte bara delaktig. Den här dagen är vår och vi gör det för att vi älskar varandra och nu var tiden inne!❤️

Svar på tråden Finns här några äldre blivande brudar