JW2014 skrev 2014-02-19 11:04:19 följande:
Hur gör ni med gästernas övernattning? Vi har preliminär bokat en stugby vid sjön 500 m från festen. Där finns alla bekvämligheter i röda små stugor och en härlig natur :) Nu till min fråga, ägaren till stugbyn tyckte att vi skulle höra av oss om vi inte använder alla stugor så hon kan hyra ut dom till andra och vi slipper betala för just dom stugorna. Men jag funderar, ska jag boka hela stugbyn iallafall? Så att gästerna bara möter andra gäster och slipper barnfamiljer runt sig? Eller kommer gästerna spendera så lite tid där så det kvittar? Merkostnaden blir inte så farlig då vi redan räknat med att betala för hela stugbyn men det är ju dumt att " kasta pengarna i sjön". Hur hade ni gjort?
Jag hade nog valt att boka hela stugbyn. Om det bara gäller några få stugor så kan det vara bra ha ha någon i reserv.
Kan kännas ganska skönt för gästerna att som du säger slippa barnfamiljer. Kanske inte så kul att vakna av skrikande barn klockan 6 efter ett bröllop ;)
Vi har inte så många gäster som kommer övernatta, har gäster från andra delar av världen men då vi bor på samma ställe som festlokalen och har en stort hus kommer jag låta de stanna där.
Mest för att det ska bli lite mysigare och hemtrevligare. Funderar dock på om man skulle fixat någon som lagar frukost till alla på morgonen. Så att de ändå får "hotellkänslan"