FrökenW skrev 2014-02-25 13:50:10 följande:
På det sättet blir det ju dyrt att spara, resan kostar ju, men vi hade ju ändå åkt på bröllopet så i det här fallet räknar jag det som en ren vinst. Dessutom verkar det finnas mer i min stil i butik där, i alla fall om man ska gå på vad jag sett online. Tänkte titta en den här innan vi åker också för att bli lite säkrare på model mm men det jag sett hittils har inte ingett någon wow-känsla.
Se till att sätta ringen på fingret och gömma kvittot när du går genom tullen bara. Vete tusan jag ska bortförklaraen brudklänning om de stannar en men det har jag å andra sidan aldrig varit med om så det borde vara lugnt...
Ringen låter för övrigt fantastisk, tittade också på emerald (och asher) när jag skulle välja förlovningsring men fastnade till sist för en cushion, på ett vitguldsband med småstenar. Du måste visa när du får den! Blir inte 4,2 gigantiskt dock? Väninnan som ska gifta sig i sommar har en princess på 2 och jag hade slagit i den överallt. :)
Jag skulle också ha åkt ändå så det var en bonus,
hade jag inte haft resan inplanerad hade jag kanske fått "nöja" mig med en annan ring då det blivit alldeles för dyrt. Jag köpte stenen separat och företaget ville först skicka den hem till mig men jag fick dem att förstå att de skulle kosta mig hundratals dollar extra om de gjorde det så de var snälla och skickade stenen direkt till smeden som fixar ringen. Så jag är glad över att ha sluppit massa extra kostnader!
Har aldrig blivit kollad i tullen i Sverige och jag reser hem via Munchen så det borde vara ok. En ring är ju liten, värre är det kanske med en klänning men som sagt - har aldrig blivit kollad hemma.
Jag älskar Emerald cut stenar! Ascher är också vackre. Anledningen att det blev en så pass stor sten var för att moissaniter normalt inte tillverkas/skärs i den skärningen. Så när jag väl hittade en kunde jag inte låta bli, det är en av de sista i världen som går att få tag på då företaget Charles and Colvard gjorde ett ytterst begränsat antal och inte planerar göra det förrän om tidigast 5 år (mailade med dem om det). Stenen mäter 8x12 mm, tycker det är stort men inte överdrivet. Kommer ha en lägre placering av stenen för att undvika att den sticker upp för mycket.
Ska absolut lägga upp en bild så fort jag bara kan!