• junibruden89

Hjälp med utgångslåt

Hej! Nu äntligen har jag hittat mina 2 sololåtar jag vill ha i kyrkan det blir "du är allt" (Sonja Aldén) och i söndags tittade jag och min m2b på så ska det låta och när vi hörde Olle Jönsson sjunga " kärleken förde oss samman" visste vi båda att det var den vi ville ha (Ulf Lundell) men utgångsmusik vet ja inte jag Bill ha en låt som de flesta känner igen direkt när man hör den jag antar att den blir instrumental men jag skulle nig vilja ha en som går lite snabbare eftersom solosångarna är lugna. Men har ni några förslag det går bra med lugna oxå ju fler förslag desto bättre :)

• Svar på tråden Hjälp med utgångslåt
  • meandmylove

Vi ska ha intåg i sommarhagen när vi går in, men den funkar nästan ännu bättre som utgång tycker jag då man liksom går in i hagen som gifta ;). Den känner nog alla igen!

• Maddox

Vi har valt concerning hobbits som utgångsmusik. Super fin tycker jag

• CoG

vi hade "Du är allt" som ingångslåt en solist och en kille på gitarr, riktigt fint!
    Sedan hade vi "Kärleken förde oss samman" efter ringväxlingen.

Som utgångsmusik på orgel tog vi "Underbart"
    En låt man känner igen förstås, men den var glad och härlig att gå ut till :)

• bettansss

Vi ska ha Home av Edward Shape and the Magnetic Zeros. Den var jättepopulär för ett parar sen men kanske inte nån man känner igen sådär på direkten. Eller ja, beror ju på vad man har för gäster, våra tror jag kommer ta den ganska snabbt.

• Äppelpaj

Vi tänkte ha Rid över skog ur Ronja Rövardotter som utgångslåt. Ganska lugn förvisso, men den är så fin! Har inte bestämt om det blir piano eller orgel...

• Isabelles

Här kommer några fina låtar jag lyssnar väldigt mycket på som kan kanske passa!

• ViktoriaStefan

Vi kommer att ha I was made for loving you som utgångslåt. Den kommer att börja i lugnt balladtempo under första versen och refrängen för att sedan öka i takt, vi kommer därmed stå kvar under den lugna delen av låten för att börja gå ut när andra versen börjar och takten går upp.

• Alyllyra

Vi hade en klezmer som min mans vänner skrev och spelade själva :)

Har ni inte någon favoritlåt? Det behöver ju inte vara något superromantiskt, utan kan vara något roligt/galet/häftigt som symboliserar er. Kanske kantorn har nått förslag på låt?
    Har inte Svenska kyrkan nån sida med exempel på låtar, föresten, jag har för mig att jag har sett nån länk till den nån gång men eftersom vi inte gifte oss i kyrkan så var det aldrig intressant för vår skull... Nån annan kanske har koll på det?

• Ekorren

På länken kan man provlyssna på en massa låtar som passar till vigsel :)

• ESW
    bettansss skrev 2014-02-20 08:48:34 följande:
    Vi ska ha Home av Edward Shape and the Magnetic Zeros. Den var jättepopulär för ett parar sen men kanske inte nån man känner igen sådär på direkten. Eller ja, beror ju på vad man har för gäster, våra tror jag kommer ta den ganska snabbt.
    Det är min och pojkvännens låt :) HUr ska ni spela den? Någon som sjunger?
  • virrefo

som ingång lutar det åt gotländsk bröllopsmarsch eller  mendelssons bröllopsmarsch. sen två solo sånger som en vän ska sjunga  för alltid av sara lövgrens och Kents utan dina andetag.
    som utgångs vill jag/vi ha brian adams everthing i do i do it for you. hoppas bara kantorn gåt med på den eller Ted Gärdestad För kärlekens skull. 

• bettansss

ESW - gifte oss i lördags, en kille spelade låten instrumentalt på piano. Det blir ju inte riktigt samma sak utan text och så men tyckte det blev bra ändå. Och många av gästerna berömde oss för bra val av låtar och att det kändes mycket som oss :)

• Helenis

Jag undrar lite, ni som tänkt ha lite annat än brudmarcher, hur har det funkat med organister? Har de varit villiga att lära in dessa okonventionella låtar eller har de spelats av andra musiker? Om ni haft dem på orgel, har ni då lyssnat på dem innan? Det kan ju låta rätt olika med tex fiol och orgel.

Vi vill ha Klinga mina klockor (Orsa Spelmän) som ingångsmarch, fast på orgel. Jag hopps det skall gå att ordna. Har inte pratat med organisten ännu. Jag älskar den, har sjungit den med en kör jag var med i för några år sedan och jag tror den kommer göra sig jättebra på orgeln.

Sedan har jag hyrt in en jätteproffsig solist med pianist som skall sjunga Kärleksvisan (Sarah Dawn Finer) och Du som valde mig (Linn-Maria)

Utgångsmarch blir troligtvis Gotländsk Brudmarch, hade från början brudmach från Delsbo då jag ville knyta ann till mina rötter i Dalarna, men det kändes lite för mycket midsommar. Den Gotländska är mycket finare och mer nyanserad. Dessutom har jag hittat den i orgelversion på sporify så jag kunnat lyssna på den..

Svar på tråden Hjälp med utgångslåt