Hjälp med utgångslåt
Jag undrar lite, ni som tänkt ha lite annat än brudmarcher, hur har det funkat med organister? Har de varit villiga att lära in dessa okonventionella låtar eller har de spelats av andra musiker? Om ni haft dem på orgel, har ni då lyssnat på dem innan? Det kan ju låta rätt olika med tex fiol och orgel.
Vi vill ha Klinga mina klockor (Orsa Spelmän) som ingångsmarch, fast på orgel. Jag hopps det skall gå att ordna. Har inte pratat med organisten ännu. Jag älskar den, har sjungit den med en kör jag var med i för några år sedan och jag tror den kommer göra sig jättebra på orgeln.
Sedan har jag hyrt in en jätteproffsig solist med pianist som skall sjunga Kärleksvisan (Sarah Dawn Finer) och Du som valde mig (Linn-Maria)
Utgångsmarch blir troligtvis Gotländsk Brudmarch, hade från början brudmach från Delsbo då jag ville knyta ann till mina rötter i Dalarna, men det kändes lite för mycket midsommar. Den Gotländska är mycket finare och mer nyanserad. Dessutom har jag hittat den i orgelversion på sporify så jag kunnat lyssna på den..