Anonym (snålbruden) skrev 2014-03-01 17:57:19 följande:
Vi satte en budget på max 35.000:- inför vårt bröllop, och började spara. Vi sparade så mycket vi kunde, lite i taget. Men så fick min blivandes syster höra om vilket "snålbröllop" vi planerade (hennes ord alltså!) och pratade med hans föräldrar, som genast lade sig i. Ett bröllop ska, i deras ögon, kosta minst 150 000:-, helst mer, för att det verligen ska duga. Så de tog helt över allt, min blivande svägerska och svärmor körde över mig totalt när vi skulle planera...
Jag tappade helt lusten inför alltihop och bad min sambo prata med sin mor och syster om att det var VÅRT bröllop och inte deras, men han tyckte det bara var bra att få allt betalt. Så vi hade vårt svindyra, vackra men inte ett dugg roliga bröllop i julas... Min man lät sina föräldrar betala min ring till och med. Fick en stor vacker ring, men hade t'nkt mig en mycket mindre, en som JAG valt och inte någon annan!
Vet inte riktigt vad jag ville med mitt inlägg, jag tycker det är så roligt att ni planerar och sparar själva för att få ett bröllop som NI vill ha, och att andra inte lägger sig i och ska "hjälpa till"...
Tack för mig.
Åh... får lust att bara krama dig.

Fy va elakt och oförskämt att köra över folk så. Hoppas att dom menade väl och att ni har en bättre relation nu efteråt. Och att du lär dig säga ifrån.