yennie skrev 2014-02-27 16:17:54 följande:
Vilken bra tråd, alla andra viktnedgångstrådar jag har varit med i har dött ut efter ett tag. Jag har aktivit arbetat med att gå ner i vikt sedan juni förra året och lyckats göra mig av med 20 kg. När jag nådde 20 kg så slutade jag dessutom röka (2veckor sen idag) vilket var lite tufft men trägen vinner.
Hej och välkommen!
Shit vad bra du klarar dig på lite mat! Så duktig är inte jag. :P
Och bra av dig att ha gått ner så mycket redan!
Det är just precis det jag känner med de trådarna som fanns, att man liksom har försökt blåsa liv i dem igen men ingen svarar, så därför tänkte jag att nu jäklar, då får jag väl göra en själv! Det är ju ändå trots allt rätt många som vill komma i sina klänningar till den stora dagen! :D
Petraksa skrev 2014-02-27 16:25:10 följande:
Hoppar också in här!
Har hittills gått ner 15 kilo med LCHF och träning och har ca 25kg kvar tills jag når min målvikt.
Målvikten för mig är väl inte jätteviktig utan mer målkroppen. Gick upp 40kg på några år så har en gammal bild som inspiration var jag vill ligga :)
Som sagt kör jag LCHF, detta funkar perfekt för mig då jag får äta allt som är gott. Sen hade jag tyvärr en svacka över jul och nyår och har därför stått stilla i vikt ett tag. Men jag kämpar vidare!
Hoppas att denna viktnedgångstråden hålls lite mer uppdaterad och inte dör ut :)
Julen är nog lite taskig för oss alla med viktproblem! Jag gick ner till 94 i somars, jättelängesen jag var nere på den vikten! Vill ner till 77,5 men har också varit uppe på 117,5 som mest (så 40 kilo totalt ska tappas). Hursom så började jag cykla till jobb för att få motion och vad hände? Jag stukade foten och kunde knappt röra mig på 6-8 veckor, första 2-3veckorna tog jag mig endast fram med krycka (eller ja. Första veckan tog jag mig inte fram alls...). Detta resulterade i c:a 1kg viktuppgång/veckan och när jag då började om vägde jag runt 102 kg. Tog tag i det och lagom till mitten av december hade jag tagit mig ner till 96, härligt! Men då kom ju födelsedag, julmiddag med jobb och sen malde det på med julafton, mellandagar och nyårsafton. Hej! 105 kg slutade notan på. Nu har jag tagit mig ner under 100 med soppdiet, men så fort jag slutade med den så la man på sig igen.. Sen gick det bra och låg på c:a 101 innan sportlovet. Men på sportlovet hade vi 3årsdag, vi skulle göra slut på presentcheckar på en restaurang och sen var det hem till familjen. Jaha. Vad vägde jag då i måndags? Jo. 103.8. JAG BLIR GALEN. En dålig vecka så går jag upp så jäkla mycket så man nästan börjar gråta. Eller jag började tom gråta men min fantastiska sambo sa som vanligt "då börjar vi äta bättre, ha frukt och grönsaker hemma, inte köpa hem sötsaker". Han får stå ut med mycket!
Nu ska jag räkna allt, även helger tänker jag! Sen funderar jag på att ge mig själv 1000 extrakalorier under helger ifall man ska iväg. Så alltså ser en vecka ut
M: 500-700kcal T: 1200-1500 kcal O: 1200-1500 kcal T: 500-700kcal F: 1700-2000kcal L: 1700-2000kcal S:1200-1500kcal
Givetvis kan man även lägga extrakalorierna på söndagen, kanske tom ge mig själv 1500 extrakalorier (det betyder ju att jag äter normalt på helgen...).
Jag väger mig på måndagar och det är både bra och dåligt, fredagen borde man ju väga sig på, det är då man säkerligen väger som minst. ;)
14juni2014 skrev 2014-02-27 17:11:49 följande:
Ännu en som vill tappa lite innan sitt bröllop.
Än så länge har jag tappat 8 kg och har 10 kg kvar som behöver bort på 3,5 månad. Ska nog inte vara några problem men skulle verkligen behöva komma igång att träna lite styrka. Går långa promenader varje dag med hunden och konditionstränar 2 gånger/veckan på gymmet. Mår betydligt bättre och har mer ork än vad jag haft tidigare trots att jag äter mindre. Jag räknar alltså kcal och brukar ligga runt 1300-1500 om dagen. Funkar jätte bra för mig. Dricker också väldigt mycket vatten.
Hejja hejja, välkommen och bra jobbat!
Låter som vi kör på lite samma grej! Du får gärna dela med dig av recept! :)
Vatten är bra, det är jag verkligen dålig på att dricka! ;)