frkmaria skrev 2014-03-07 16:09:13 följande:
Tack! :)
Njaa.. alltså. Vad jag ville komma fram till med resonemanget (glömmer så lätt min poäng för jag svävar ut så ofta) är att jag är jävligt trött på att ha fel på kroppen och alltid behöva ta till det tunga artilleriet (inte Ipren utan sjukvård alltså, gärna på sjukhusnivå, VC biter inte på min kropp så bra.. :P), däremot är jag glad över när det finns proffsiga läkare som tar hand om en väl (har väl mött den andra sorten också, och det gör mig ju mer tacksam varje gång jag inte får "en sån").
Jag har världens sämsta tålamod... skulle gärna sätta mig med en påse godis nu. Men jag är så jäkla trött på att vara tjock och en stor motivation är nog bröllopet, för vem vill vara tjock på sin dag? Är snarare min envishet som sätter in, för när jag väl bestämt mig förr har jag lyckas.. så det ska nog gå nu med! :) Sen måste jag köra fullt ut. Kan inte köra lite halvdant. Egentligen gillar jag ju sådana extremdieter men jag vill kunna lära mig att äta ex. en mörk chokladruta och sedan vara nöjd med det! :)
Ja. Alltså. Jag vill också ha kläder, men hellre att jag får köpa allt när jag är i mål. Det är ju inte kul att köpa något nytt man kan ha i 2 månader och sedan är det för stort - om man inte gör som du och köper något som ska se lite stort ut! ;) Men jag ska ge mig "belöning" vid varje delmål och egentligen var denna belöningen tänkt till påsklovet, att vi ska få åka iväg och bo på hotell. :) Men eftersom jag blev klar mycket snabbare med första målet än jag trodde tror jag att jag kommer hinna med den belöningen efter att delmål 2 är nått! :) Sen har jag som belöning på delmål 4 att jag ska få massage på midsommar då vi förhoppningsvis har lyxen att få bo på tylösand (sambo är duktig musiker så han och hans kompisar brukar stå för lite musikunderhållning i utbyte mot att vi får bo hela midsommarhelgen med fullpension! Det är en rätt okej deal eftersom respektive och barn där det finn får följa med) igen.. Men jag tror jag hinner (eller hoppas) till delmål 5 innan tylö så isf. får jag nog ge mig en annan belöning vid 4:an så jag är lite sporrad. :) hihi.
Jag försöker iaf hitta belöningar som inte har med ätande att göra! Det är så farligt! "När jag har gått ner 5 kg får jag unna mig en fredagsfika". Oh no! Där vill jag inte hamna. ;)
Hur ska ni göra i helgen för att motstå helgunnandet? Förutom frukt då! ;)
Absolut, det gäller att inte hamna i det där ät-belönandet, finns massa nadra bra saker, massage, ansiktsbehandling etc :p
Sally Bowles skrev 2014-03-08 09:25:16 följande:
Tjolahopp! Nöjd över mig själv idag. Igårkväll satt treåringenoch sambon och snaskade lösgodis och chips för fulla muggar medans jag höll mig till frukt och russin :) Ska göra samma sak ikväll förutom att jag ska ta ett glas rött vin till. Imorrn är vi bjudna på fika och då gäller det för mig att bara dricka kaffe och stå emot fikabrödet. Så svårt i sociala situationer tycker jag. Nån mer förresten förutom jag som väger 1 kg mer på kvällstid än vad jag gör på morgonen? ??
Jag kan väga typ 3kg mer på kvällen än på morgonen ibland :p Beror på hur mkt man har ätit och druckit, har man ätit mer salt binder man in mer vatten etc.
frkmaria skrev 2014-03-08 21:27:02 följande:
Ja, alltså, det är ju det tråkiga om man väl har varit duktig och gått ner och sen går upp igen...att när man går ner det igen så känns det inte som man är lika duktig eftersom man har varit där nere innan..
Gud vad duktig du är som klarar av att låta bli kladdkakemuffins. Choklad och kladdkaka är ju lite sådär favorit för mig. Brukar göra chokladfondant ibland istället för att inte få i mig så mycket kolhydrater... men tyvärr väldigt mycket kalorier! ;)
Idag har jag varit supersnål med mellanmål och måltider så att jag har kalorier till att sitta och mumsa mörk choklad ikväll när sambon är iväg med klasskamrater. MUMS! :D
Nu hoppas vi att både du och jag kan vara duktiga och hålla oss imorgon också! ;) Jag tror vi ska göra en god fruktsallad till frukost och ta en lång promenad innan jag ska jobba (vi har konsert med barnen på jobb så blir extrajobb hela helgen vilket är segt men ändå mysigt) så jag inte trissar mina kalorier ifall jag råkar smaka på något gott! ;) Hehe.
Var på knyt-kalas-schlagerkväll igår, först tacos till middag (jag körde LCHF-anpassat med hemgjorda ost-chips istället för trotillachips/bröd), sedan dukades det fram Semlor, kladdkaka med grädde och bärkompott, chips och en STOR skål godis. Jag hade med mig lite oliver och macadamianötter som jag satt och njöt av medans de andra högg in på resten :p
Såå stolt att jag kunde låta bli allt annat!