Carolinekahlstrom skrev 2014-03-20 19:03:32 följande:
Jag äter enligt lchf, både i viktminskningssyfteoch för att jag mår bra på det. Ser att det är några fler som äter det, eller har jag fel? (Har inte bläddrat tillbaka så många sidor).
Jag har gått från 85ish till 78 ungefär på några veckor, ungefär 1 kg i veckan. Men nu har det stått på 78 i två veckor!? Vet att det kan stanna av sådär för att sedan fortsätta, men ja.
Frågor till er som kör lchf: hur gör ni med typ lchfbröd, lchfefterrätter och dylikt? Äter ni det fastän det kanske ändå inte är det optimala även fast det är lchf, eller är inte dessa brödoch bär med grädde nå farligt att äta i viktminskningssyfte? Har läst på bl.a. 56kilos blogg att man ska försöka undvika mejeriprodukter såsom mjölk till maten och alla bakvarianter av bröd osv om man vill gå ner i vikt?! Jag har käkat fröknäcke och bär med grädde rätt mycket. Är det därför det står still tro?
Sen! Jag har så svårt att få till fettmängden! Jag märker att jag äter för lite fett pga att jag blir hungrig på kvällen! Det blev jag inte sist jag åt enligt detta och kan inte se vad jag gör annorlunda denna gång. Ge mig gärna tipsp å att få i mer fett till middag/lunch osv.
FÖRLÅT ALLA ICKE-LCHFARE för detta inlägg!
Jag äter LCHF.
Jag försöker att hålla mig borta från LCHF-desserter och LCHF-bröd, kan göra lite kesoplättar ibland eller äta lite hallon med grädde, eller ketobollar med lite sötningsmedel i.
Många klarar av att äta mer mejerier än andra, men en effektiv sak just när man står på en platå kan vara att kika på hur mkt mejerier man äter. Mjölk är ju inte alls bra, men även grädde och ost kan vara ett hinder om du äter väldigt mkt.
Jag har också svårt med fettmängden ibland, men om man äter lite avocado till maten, ringlar över lite olivolja etc går det att få ordning på det, men det är mitt största problem också, att fettet blir lite lågt. En liten klick hemmagjord majonnäs är också ett bra, mejerifritt sätt att få upp fetthalten lite :)