• virrefo

ångest över dans

jag tycker verkligen inte om att dansa- har aldrig gjort det.  Nu med fyra måmader kvar börjar folk tjata på oss med pikar som vi kommer väl få se er dansa bröllopsvals eller valsen är något ni måste göra det tillhör.  och du kommer inte komma undan mm. Min blivande är inte heller så förtjust att dansa. och kommit överäns om att dansa typ tryckare till låten have i told you lately med rod stewart eller you are so beutiful med joe cocker.
    Ångsten över att våra gäster komma tycka det är fel och tvinga mig/oss att dansa vals är fruktansvärd.
    Alla gäster på vet vad vi tycker om dans.
    Är rädd att det kommer bli tråkigt 

• Svar på tråden ångest över dans
  • ThereseV

Vi körde "bara" en tryckare och det var ingen som tyckte det var tråkigt. Det är ju fortfarande ett fint ögonblick.

Vi hade planerat en vals med lite kul inslag, men på bröllopsdagen visade det sig att det inte gick att dansa över huvud taget med underkjolen så det var bara att skippa allt sådant och köra en tryckare istället.. så det är ju inte ju inte helt säkert att det skulle funka som ni ville även om ni skulle vilja göra något mer..  

• PimPim83

Ni kan absolut dansa tryckare om ni vill det! Jag har varit på flera bröllop där brudparet dansat tryckare som första dans. Själva hade vi ingen dans alls på vårt bröllop.

När människor i er närhet tjatar på er om dansen tycker jag att du/ni ska svara något i stil med: "När du planerar bröllop får du göra precis vad du vill, men det här är vårt bröllop som vi planerar så som VI vill ha det".

• Mathildatiger
    PimPim83 skrev 2014-02-24 07:45:25 följande:
    Ni kan absolut dansa tryckare om ni vill det! Jag har varit på flera bröllop där brudparet dansat tryckare som första dans. Själva hade vi ingen dans alls på vårt bröllop.

När människor i er närhet tjatar på er om dansen tycker jag att du/ni ska svara något i stil med: "När du planerar bröllop får du göra precis vad du vill, men det här är vårt bröllop som vi planerar så som VI vill ha det".
    Bra sagt!!
  • filibustern

min syster och hennes man sa på en gång att det inte blir någon vals! visst var det väl någon som fråga under kvällen, men "nepp!". och så var det med det. :) blev ju väldigt roligt ändå!

• FrökenMäkelä

Vi körde också en slow dance. Jag kan visserligen dansa vals men inte min man och de låtar vi valde var inga vals låtar så problemet löstes enkelt :)

• kinchy

TS - Ehum, jag kanner samma som dig och jag och min pojkvan har bestamt oss for att inte ha nagon dans overhuvudtaget!

I know, shocking! Vi alskar varandra men har helt olika musikstil och har ingen sang som ar "var". Bade jag och han skulle hata att behova vara ensamma pa dansgolvet och halta runt infor slakten.

Naturligtvis blir det DJ med dans for alla under kvallen och da kommer vi nog dansa lite nar man kan liksom "skojdansa" lite med en massa folk som gor samma sak runt om, men att vara sadar uppstyrd, nej tack!

Det galler att sta pa sig, om nan klagar sa ar det ju deras problem, sag bara

"Ja jag vet att det ar din asikt men nu ar det jag som gifter mig" och om dom fortsatter gnalla om traditioner sa sucka hogt och ga darifran (aven om dom ar mitt i en mening, haha!) Sant brukar tysta gnall-manniskor.

Om du fortfarande kanner dig tvingad att dansa ser jag inget fel med att kora en tryckare. Det kommer ju se fint ut anda, nar ni ar alldeles uppkladda i en fin lokal.

• Helenis

Självklart skall ni ta en dans som ni känner er trygga med... ni kan ju alltid lägga in någon liten snurr eller så..

• TheD

Ångest ska ni  inte ha. Vill ni inte dansa så gör inte det men personligen tycker jag det hör det till. Vi hade vals för det fanns inget val ;) Efter att ha växt upp på dansskolan så hade maken inget alternativ. I min familj och släkt är det vals som gller och det är min personliga åsikt också samt att far och dotter dansar vals efter brudparet. Hitta på nått annat eller skippa dans helt och hållet. Om brudparet inte mår bra på sin dag så är det ju något fel :)

Svar på tråden ångest över dans