Inlägg från: drömprinsensfru |Visa alla inlägg
  • drömprinsensfru

Vitguld

Hej TS!
    När du skriver att du känner av din ring, menar du att det kliar under ringen och är rött och irriterat eller hur menar du? Jag tror rent spontant att du kan ha fått fukt och kanske rester av tvål och/eller hudkräm eller liknande under ringen och så blir det irriterat av detta. Det är lätt hänt att det kommer in fukt och tvålrester och sånt utan att man märker det, speciellt om ringen är bred så kan det samlas under ringen.
    Prova att låta fingret vila från ringen ett par dagar, jättetrist att inte kunna ha ringen, jag vet...men prova.
    Prova också att lägga ringen i hett vatten och låt den ligga i 5 - 10 minuter, sedan tar du upp ringen och borstar försiktigt med en liten borste (typ en ny tandborste eller med en tvättsvamp eller en sån där mellanrumsborste) sedan sköljer du ringen väldigt noga i hett vatten (om du vill kan du lägga ringen i en liten sil eller durkslag och skölja i riktigt hett vatten) och sedan torkar du ringen noga både på insidan och utsidan. Låt den sedan ligga och lufta sig ett par timmar så den är helt torr innan du lägger den i en ask (eller var du vill förvara den).
    Låt det gå ett par dagar efter rengöringen innan du använder den.
    När fingret vilat från ringen ett par dagar och du rengjort ringen enligt ovan så kan du prova att använda ringen igen. Se sedan till att du tar av dig ringen när du tvättar händerna och att du torkar händerna noga innan du tar på ringen igen. Och när du smörjer in händerna eller använder bodylotion elller liknande så ska du tvättta händerna efteråt så resterna av krämen försvinner och torka händerna noga.
    Jag brukar rengöra mina ringar i hett vatten ibland eftersom mina ringar är rätt breda ihop och det händer att mitt finger blir lite rött och irriterat men efter en rengöring så brukar det ordna sig.

Svar på tråden Vitguld