• daniiel

Hjälp att hitta klänning önskas! :)

Ja, nu ber jag om hjälp att hitta en klänning som helst ska passa för bröllop (gäst) med klädkod kavaj, 30-års fest (även andra kalas) samt midsommar och barndop (vårat barn). Jag behöver nog en ca strl 42-44, jag vill helst ha med ärm (lång eller 3/4), blått är inte riktigt min färg och jag blir inte ledsen om den kostar under 500kr ;)

Alla tips mottages tacksamt! :)

• Svar på tråden Hjälp att hitta klänning önskas! :)
  • daniiel

Tack tack tack för alla förslag! :) Jag hoppas att datorn och internet vill vara med så pass länge att jag hinner kika igenom alla länkar nu :D

Och det är väl just lite det att jag inte har någon speciell stil som gör att jag får så extremt svårt att hitta något på egen hand, så att få lite hjälp att hitta och sålla är perfekt! :)

• daniiel

Och det viktigaste gällande klänningen är egentligen att den passar till barndop (båda barnen ska döpas) och som bröllopsgäst :) Oooh.. nu ska jag börja kolla igenom allt :D

• daniiel

Nu har jag kikat igenom alla och det var några som jag tyckte bra om, som jag lagt till i min lilla lista :P Ingen som kändes sådär direkt rätt, men som ändå är kandidater :)

• daniiel

Det är toppen att få lite hjälp av andra. Se med lite andra ögon så att säga. Lätt att man låser sig vid vad man brukar annars och kanske missar något som är toppen.

Jag gillar ASOS och New Look, men hittar tyvärr inget där just nu dock :( Tror jag. Jag tycker det ofta blir lite mkt att bläddra igenom och då är det lätt hänt att jag bara bläddrar förbi i farten :P

Jag hade hittat en klänning på ASOS som jag gillade, försökte hitta den nu men nej. Den var dock lite väl mörk kanske för midsommar och dop, kan jag tycka. Den fanns dessutom inte i min storlek, så det var ju skitsamma ändå hehe

Den här (länk nedan) tyckte jag iofs var söt, kanske lite väl "flickig". Men inte alltför hög/tät urringning och bra längd, plus att den kändes ljus och somrig. Den var ju dock inte riktigt i min prisklass.. kostar mer än båda mina brudklänningar - tillsammans :P
    www.asos.com/Ted-Baker/Ted-Baker-Neckline-Detail-Dress-in-Floral-Print/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&Rf-400=712&sh=0&pge=0&pgesize=204&sort=-1&clr=Multi

• daniiel

Jag hittade den här klänningen hos Nelly, nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/club-l-714/floral-prom-dress-714614-646/ och trots att jag inte gillar blått, så överväger jag ändå klänningen. Av någon anledning föll jag lite för den.

Svar på tråden Hjälp att hitta klänning önskas! :)