Dålig stämmning på BT
Jag är faktiskt ganska ledsen över den negativa stämmningen som kommit över BT de senaste( 2-3?) månaderna. Jag har hängt här i över ett år och inte alls märkt av det förrens nu.
Det slängs ut moralkakor till höger och vänster och uppenbarligen går det inte att göra något rätt när det kommer till äktenskapet. Man ska inte ha en stor fest men man ska inte springa iväg heller, det är inte bra om man har varit tilsmmans i 11 år och inte heller i ett år. Man får inte vara under 25 och inte för gammal. Man ska ha varit gift tidigare eller så ska man inte det. Man kan absolut inte ta någonting för givet överhuvudtaget, man får inte se fram emot bröllopet, vardagen måste finnas för att äktenskapet ska vara bra men det får inte bli slentrian.
Mång av er kanske ine blir påverkade, men jag är faktiskt en sådan som tar saker och ting ganska personligt vilket är lätt att göra när många av de trådar jag läs i på sistonde har attityder som "omoget" "väx upp" "lägg ner" "sök psykologhjälp" "sluta vara en bortskämd prinsessa" är bara lite av de jag anser personliga påhoppen som florrat i olika trådar.
Jag känner personligen att jag själv blir väldigt negativ när jag hela tiden måste ställa mig i försvarställning inom olika trådar, jag menar nu kan man inte ens gilla sin ring eller klänning eftersom det är för ytligt.
Personligen tycker jag att det är väldigt tråkigt att slänga runt sig skilsmässostatistik när vi är här inne för att få tips om de bästa sätten att spara pengar eller vilken färg som matchar bäst till temat. "men du behöver inte läsa dem" nä men det är klart att om den ligger på förstasidan på forumet att man endå i begränsad mån får ta del av tråden.
Jag kanske bara är mer påverkad än andra men jag tycker faktiskt att det måste till en ändring för att lätta upp denna stämmning.
Har jag rätt/fel?
kan vi inte komma överens över vissa förhållningregler (jag är medveten om att det finns men uppenbarligen följs de inte så bra)eller liknande för att undvika detta? BT är ju faktiskt ett roligt forum där jag träffat många bra människor att disskutera med :)