Dålig stämmning på BT
Alyllyra skrev 2014-02-26 14:24:16 följande:
Jag kan nog säga att jag tycker att när anonymitetsfunktionen kom så blev det mycket lättare att vara rent ut sagt elak här inne.
Visst kan det finnas anledningar att behöva starta en tråd anonymt här.
Men seriöst... Om man använder ett rätt anonymt nick och inte berättar vem man är så bör det inte vara några problem att hålla detaljer dolda från släkt och vänner som kan tänkas finnas här inne.
Och för den delen - som var uppe till diskussion när anonymitetsfunktionen kom - behöver alla detaljer runt ens bröllop vara så extremt hemliga egentligen?

Det är ju ett bröllopsforum, det finns egentligen ingen anledning att behöva vara anonym för att kunna diskutera favoritställningar i sovrummet eller liknande. Det som kan vara känsligt är väl om man har någon släkting eller vän (eller själv) som har typ drogproblem eller liknande och man inte vill hänga ut det såhär.
Men som sagt - väljer man ett anonymt nick och är lite försiktig med att berätta vilken stad och berätta ingående om familjerelationer, vart man jobbar osv så bör det räcka långt.
Som daniiel skriver så går det upp och ner här.
Jag har märkt att våren "den stora brudtilströmningen

Att vara försiktig med att läsa in för mycket mellan raderna är ett tips.
Ett annat är att faktiskt läsa hela inläggen och inte dra slutsatser baserat på bara en del av det - eller den del man irriterade sig på. För det kan vara bara en dålig formulering och inte poängen i sig...
Och om ni ser rena personangrepp så anmäl !
Tryck på den där lilla röda pricken med en vit hand i och välj en kategori som passar och skriv en motivering så att personen som läser förstår vad du reagerar på.
Att anmäla trådstarten och säga att det är hela tråden som behöver granskas ska fungera. Men inte alltid...
Bidra med positivitet, försök hellre fria istället för att fälla och ja - sluta läsa om du blir upprörd.
Du är ju här för att få tips och hjälp. Så fokusera på det positiva så kommer resten att blekna i jämförelse