daniiel skrev 2014-02-28 01:07:15 följande:
En möhippa ska ju egentligen planeras av vännerna gemensamt, inte av en person som ska "köra sitt race".
Jahaja.. nu glömde jag återigen bort att det märks ord på denna sida.. Jag menade att om ingen annan har lust att arrangera och bara en har invändningar så tycker jag trådstartaren skall köra på planen hon haft också får den som klagar anpassa sig efter det.
Det viktigaste tycker jag är att man tänker på vem möhippan är till för, alltså bruden, vad tror man att hon skulle uppskatta??
När det var min systers möhippa hade hon som ordnat mer gjort en möhippa som hon själv skulle vilja ha och min syster tyckte den var lite mer lågmäld än vad hon hade önskat. Tex så var det ingen utklädning eller ens slöja och tiara medräknat över huvudtaget.. så när jag pratade med den här tjejen så sa jag direkt att jag tar med mig min trollkostym som hon kan ha på sig och det lättade verkligen upp stämningen och det var uppskattat av bruden. Minns inte riktigt vad hon fick göra annat än att hon typ skulle fiska i svartån i Örebro och göra en kruka eller ngt i Wadköping.. det var 13 år sedan så det var ett tag sedan. På kvällen däremot tyckte jag det var bra fixat, då åkte vi hem till en tjej som bodde i hus och hade kört ut sin man. De hade handlat en massa mat och la upp alla ingredienser på ett bord också fick min syster göra en trerätters meny utifrån detta och styra upp oss andra på olika uppgifter i lagandet. Det var riktigt trevligt, blev en mysig tjejkväll.
Vet att de håller på och ordnar ngt för mig nu, men vad det blir är ju en överraskning.. har dock sagt till att jag vill göra något aktivt. Men tex fallskärmshopp eller liknande skulle ju vara bortkastat på mig eftersom jag är höjdrädd.. och nu när jag läste inlägg här måste jag nog messa syrran att jag definitivt inte vill pussa främmande karlar på stan..