• Therese83

Vad är normalt att få betala för en möhippa

Jag sitter och försöker att planera en möhippa. Vi är 7 tjejer inkluderat bruden. Det blir serverat 2 stk frukostar och en lunch (grillning) dricker både med och utan alkohol. Kläder till bruden och tre aktiviteter varav de kostar 65kr, 250kr och 300kr för person. Det blir delat ut pris under middagen som kostar några kronor. Jag tycker då att 900kr/person + 250kr för att betala för bruden inte är så mycket. Tycker ni att detta är för mycket? Jag har en som tycker att detta låter förfärligt mycket. Hotellfrukost 125kr badminton för 65kr Fisk spa 250kr Chokladprovning 300kr Grillning med mat och dryck. Vin och champagne under dagen med lite kex och frukt till Kläder till bruden Medaljer (pga lekarna) PS. Jag bor 3 timmar bort och har ingen möjlighet att ha någon möhippa hemma. Är det någon som har några tips? Ska jag strunta i henne och köra mitt race eller??

• Svar på tråden Vad är normalt att få betala för en möhippa
  • Therese83

Det är en väninna som bor i Ohio USA som ska gifta sig med min bror. Jag har hört om någon annan vill ta möhippan men det är det ingen som vill. Men en möhippa vill dom ha och att det är jag som ska planera detta. Eftersom jag är mammaledig så har jag lite tid över. Jag har sagt ifrån att de behöver inte vara med på allt, men eftersom det finns människor som är gravida så måste jag ta hänsyn till dom/henne också. Klart jag ska ha priser, de ska ha med sig ett minne ifrån möhippan. Den är inte så dyr. Behöver dom inte vara med så behöver dom inte betala. Hon ska inte vara med på allt men ändå så protesterar hon. Jag har frågat om hon vill ta över men det vill hon inte.

• Therese83

De har fått varit med och bestämma. Hon som krånglar bestämde badminton, den andra gravida vill inte riskera att va med på aktiva aktiviteter så hon ville ha fisk spa. Så har jag 3 stk som vill ha chokladprovning. Om hon som krånglar bara betalar för de kostnader som kommer utanför aktiviteter, mat och dricka då blir det 200 kr. Pluss 250 för bruden. Men då får hon inget annat av mig. Så får hon betala för sig själv på de aktiviteter hon vill vara med på, mat och egen dricka under dagen. Det kommer att kosta lika mycket om inte mer. Alla är med på detta. De behöver inte vara med på allt, det behöver dom heller inte vara med på. Det dras ifrån summan. Så jag förstår inte vad de krånglar om.

• Therese83

Anledningen till att lägga till 250 kr för bruden är pga att vi är bara 6 tjejer son är med på möhippan. Jag vet inte hur mycket pengar vi får in för att sälja kyssar. Sammanlagt blir det 6*250=1500. 1500-900k=600 då är det 600 kvar för middag och alkohol och inträde på stan. Får hon in några extra kronor ifrån kyssarna och att det blir pengar över så delas detta på 6 och ges tillbaka.

• Therese83

Tack för stöten. Schemat är lagt och jag kör på. Vill dom inte va med på vissa aktiviteter behöver dom inte det. Vill dom inte planera själv så får dom bara hänga på. Tack för hjälpen.

Svar på tråden Vad är normalt att få betala för en möhippa