Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Jag bor också i Finland och fick hem min Kina-klänning för ett par dagar sedan (jepp, ska lägga upp bilder men glömde ju ta bilder då jag hade den på och eftersom det är snörning i ryggen får jag inte på den själv så ni får vänta lite än) och jag hamnade också fast i tullen. Min klänning kostade 108e och jag fick betala 27e i "tullkostnader".
Jag hade beställt från DHgate, var lite tveksam till att beställa därifrån eftersom det är enskilda säljare men hittade inte "min" klänning på nån annan sida. Typ tre dagar efter att jag lagt min beställning hittade jag ju såklart den då på izidresses.com också
Nåja, fick ju klännigen då i tisdags och jag är helt nöjd med den. Kommer att behöva sy in den lite (eget fel, tog en storlek större än vad jag brukar ha eftersom jag var rädd att den skulle vara för liten) eftersom att den är aningen lös runt brösten fast jag snörat den så hårt det går. Storleken mindre hade alltså suttit perfekt, men tänkte att det är lättare att sy in än ut.
Den är även för lång (ingen överraskning då jag läst att Kina-klänningarna ofta är rejält tilltagna på längden) så jag ska korta av den. Släpet är längre än vad det ser ut att vara på bilden så även det ska kortas av.
Klänningen har lite "bling-bling" påsytt under brösten och nedre delen av blinget är lite snett påsytt men som tur är det påsytt för hand med lösa stygn så det är lätt att sprätta loss o rätta till.
En del ändringar som ska göras alltså, men inget som jag inte hade räknat med. Till det priset tycker jag att det är ok att göra ändringar, den blir än då betydligt billigare än den motsvarande klänning jag provat i butik. Om jag minns rätt kostade den just över 700e.