Kileane skrev 2014-05-13 17:42:55 följande:
Ber om ursäkt då detta säkert diskuterats redan...men hur har ni tänkt ang. hollow-to-floor måttet? Det stämmer ju inte alls med tabellen, i alla andra mått var jag hyfsat mittemellan en size 8 och 10, men mitt hollow-to-floor-mått är 138 cm (barfota och med rakt måttband) och minsta som finns i tabellen är ju 147 cm. Inte ens fast man lägger till de 5 cm som tillverkaren säger att de alltid adderar (för skor) så når jag ju upp i den längden! Jag är själv 164 cm lång.
Ska jag bara ange mina mått och hoppas det blir bra så eller borde jag mejla och fråga? Klänningen jag tänkte köpa har en spetskant nertill så det är ju inte bara att lägga upp den om den är för lång heller...och naturligtvis vill jag inte ha den för kort!
Jag hade samma problem när jag skulle mäta!
Jag fick hem den igår och den är för lång för mig, men min klänning är inte i spets så det är inga problem att lägga upp den. Samt att jag ännu inte vet vad jag ska ha för skor så jag tänkte att det inte gör något om den är för lång.
Men, jag är 168 lång och har skrivit 57,9 inches på hollow to floor så det blir en väldigt lång klänning om man tar det måttet som står.
Kanske inge hjälp för dig, men nu vet du hur jag gjorde!