• Sannis1982

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej, Jag har några frågor:). 

Jag beställde en klänning från dino och har haft mailkontakt och skickat in kort med ändringar på en klänning som inte finns på deras hemsida. Nu i efterhand kom jag på att jag vill göra fler ändringar. Jag skickade ett nytt kort med nya ändringar, men har inte fått svar. Är det någon annan som varit med om detta, fast ändå fått sina ändrigar gjorda? Eller slutar dom svara på mail efter man har betalat? Jag är jättenervös nu att klänningen inte blir som jag vill ha den.

• Sannis1982
    daniiel skrev 2014-03-28 08:43:04 följande:
    Jag fick svar från dom för exakt 1 minut sedan och dom kommer göra mina ändringar:). Jag oroar mig alltid helt i onödan hahaha. Nu kan jag slappna av och bara vänta in klänningen:). Tack daniiel:)
  • Sannis1982

Nu har min klänning äntligen kommit från dino. Jag är väldigt nöjd, men behöver göra lite ändringar för den är lite för stor. Är det någon som vet om man kan sy in korsettdelen vid snörningen? För det finns inga sömmar.

Jag behöver nog en underkjol också. Någon som vet en underkjol skulle bli fin till denna klänning. Jag vill inte att kjolen ska vara för utstående, men gärna med ett fint fall. Nu hänger den ju bara:).

• Sannis1982
    lindijoo skrev 2014-04-14 20:14:24 följande:

Sannis1982, åh vilken fin klänning!
    Vilken modell är det? Funderar också på att beställa från dino i framtiden!
    Vad fick du betala? Blev det extra avgifter? 
    Beställde du en färdig storlek eller efter dina egna mått? Är du nöjd med kvalitén?
    Nu blev det många frågor  

Tack lindijoo:)! Jag tog egna mått och jag är jättenöjd med kvalitén. Bättre än väntat faktiskt. Det är en liknande klänning som kate hudson har på sig i Bride Wars:) Den har alltid varit min drömklänning. Jag betalade 2000 kr och på paketet stod det att den kostade 40 dollar så jag hoppas att jag slipper tullavgift. Men vi får se:). Jag tycker absolut att du ska beställa från dino:). 
    Tuvalie88 skrev 2014-04-14 20:38:13 följande:

Sannis! Jag har också några frågor vilket datum beställde du? Var det en klänning från sidan eller skickade du en bild? Fick du den hem till dörren? Superfin! Hoppas att min är lika fin, jag blir så hoppfull när jag ser så fina klänningar från dino

Tack Tuvalie:)! Jag beställde den 27 mars och fick hem den idag. Den fanns inte på deras sida utan jag skickade in kort på hur den skulle se ut. Jag fick ett sms där jag fick välja om jag skulle hämta den själv eller få den levererad till dörren. Jag valde att hämta den själv:). Jag är verkligen jättenöjd och det kommer du säkert också bli;).
  • Sannis1982
    iurochskur skrev 2014-04-14 20:57:28 följande:

Jättefin klänning Sannis! Den klär dig så bra! Vad kul att du blev nöjd :)

Tack:)
  • Sannis1982
    Himla skrev 2014-04-15 08:40:34 följande:
    daniiel skrev 2014-04-15 08:58:20 följande:
    Tack så mycket:)!

Det är applicerad spets på överdelen men jag såg nu när jag tittade närmare på den att det finns sömmar under. Men förstör inte det spetsen då? Det är inte så mycket som ska sys in. Det gäller mest snörningen längst ner som jag inte riktigt kan dra åt:). Jag ska ta den till en sömmerska och höra med dom vad dom kan göra.

Daniiel, är det inga ringar i dom underkjolarna? Jag kör nog på den största då och klipper ifall den blir för stor:).  

• Sannis1982
    augusti skrev 2014-04-15 11:44:02 följande:

Vilken prinsessa klänning!

Hur upplever du kvalitén? Har du provat äkta klänningar också?

Jag provade några klänningar först i butik och det känns som likande kavlité:) 
    jennyal skrev 2014-04-15 12:34:38 följande:
    Jättefin! Den ser inte för stor ut på bilden Hur mycket fick du betala och hur lång tid tog det? 
    Tack:)! Jag betalade 2000 kr och det tog ca 2 veckor. Det stod dessutom på paketet att jag betalat 40 dollar så jag hoppas att jag slipper tullavgift, men vi får se;).
  • Sannis1982
    kärleken skrev 2014-04-16 07:49:10 följande:

Nu har min klänning! Snälla ge lite feedback! Sitter den snyggt? jag har egentligen mindre omfång på midjan lite längre ner, men kanske hade inte kjolen hängt lika bra om midjan varit där nere? Sitter överdelen tillräckligt tait? Ser mina axlar breda ut? (jag har breda axlar, så vill ju inte markera det allt för mycket...)
    Något som kan ändras?

Först kommer förebilder och sedan mig i den :)
    (jag beställde en lång chiffongkjol istället för kort i tyll..)

Väldigt vacker klänning och jag tycker att den sitter jättebra på dig;)
  • Sannis1982
    Tuvalie88 skrev 2014-04-16 15:04:06 följande:

En fråga, jag har haft koll på dinos sida och idag har de bytt status till skickad. Någon annan som hade samma koll innan ni fick er klänning och vet hur lång tid det tog efter att statusen ändrades till att klänningen kom fram?

Dom ändrade min status till skickad i lördags och jag fick klänningen i måndags. Så det tog två dagar:)  
  • Sannis1982
    LillaLi skrev 2014-04-18 22:33:17 följande:

Hej!
    Hur funkar det när man beställer från JJsHouse och vill göra ändringar.
    Någon som har erfarenhet om hur klänningen blir om jag väljer att få den gjord utan släp?
    Ska man även skriva sina önskemål i beställningen?
    Går de med på att tex ta bort saker som blommor i midjan?
    Jag tänker måttbeställa isf... något annat jag ska tänka på?...
    Så himla mycket info i den här tråden, men omöjligt att gå tillbaka och läsa allt..

Jag vet inte hur det är att beställa från JJsHouse. Det bästa är nog att maila med dom först så du får svar på dina frågor innan du lägger beställningen. Annars går Dinobridal med på mycket ändringar och man kan även skicka in bilder på klänningar som inte finns på deras hemsida, så syr dom upp enligt dina önkemål. Dom flesta är väldigt nöjda med sina klänningar därifrån. 
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!