Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Hej!
Jag har till 99% bestämt mig för att beställa min drömklänning från ebay. Jag har sett fyra olika snarlika modeller och har två alternativ.
1. Jag kan beställa från en säljare som är baserad i Storbrittanien men som säkerligen beställer via Kina. Plus är ju att ma slipper tullkostnad och man dealar direkt med en engelskspråkig person vilket kan underlätta Denn a ebay-affären har funnits sen 2009 och har bara positiv feedback, varav två den senaste månaden är på just en av de tre klänningen jag sett hos denna säljare. Priset är ju högre än om man beställer direkt från Kina.Här finns tre av de modeller jag sett och kostar från £185-199, dvs runt ca 200-2500 SEK med frakt.
Länk till säljarens ebay store.
www.ebay.com/usr/allfordress2006
2.Det andra stället har över 250 positiva omdömen och många på klänningar liknande den jag sett. Här kommer klänningen direkt från Kina och det är en modell jag sett där och den kostar totalt med frakt $132, vilket är strax under 800kr!
Länk till säljarens ebay store:
www.ebay.com/usr/roses.888
Jag undrar om någon vet vad man kan förväntas betala i tullavgift på varor från Kina??
Funderinar och feedback tack! Andra tankar?? Lite ångestladdat att beställa men bröllopet är inte förrän i slutet av augusti så jag har tid att fixa backup om det så att säga 'skiter sig'
Tusen tack alla brudar