daniiel skrev 2014-05-16 15:13:57 följande:
Ja, bandet går mest troligt att fixa till lite :) Hur sitter blommorna fast? Är dom sydda? För dom använder ofta lim och då är det inte säkert att bandet går att rädda.
Om du ska sy in klänningen lite, så kan du fråga sömmerskan om det går att fixa till spetsen lite. Det var inget jag tänkte på, eller tänker på, men om du upplever att det är så, så bör du kolla det och ta upp det med sömmerskan :)
Ett alternativ är ju en underkjol med en ring? En a-linje, tex sån här
www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-klanning-3-tier-golv-langd-slip-style-brollop-petticoats_p557160.html Då en ring längst ner ofta gör att klänningen blir lite enklare att gå i osv. Men, skulle det vara så att du inte vill ha ringen, så kan man alltid plocka bort den :)
"Sömmerskan" är min mamma ;) så vet inte om hon kan fixa den, får se vad hon säger. Kanske inte behövs heller!
Jadu blommorna var visst limmade. Får väl köpa ett annat band att knyta i midjan isåfall då, för blommorna vill jag helt enkelt inte ha kvar! Räcker med alla paljetter, blir för mycket "jox" :)
Hur vet man att underkjolen passar till klänningen då? Eller för den det helt enkelt , om man köper en sån A-linje? Vet du om man kan köpa en sån någonstans i Sverige, inte alltför dyrt...? Känner att jag inte kan beställa mer från Kina, har ett till paket på väg därifrån med bland annat smycken och tygblommor :) Blir så dyrt innan det är klart, om man ska betala tull osv.