• linsan87

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej tjejer!

Gifter oss i Maj 2015. Har länge kollat kina-klänningar på grund av att priset tilltalar vår budget. Att köpa en begagnad känns inte aktuellt.

Men så läser man ju så otroligt mycket på nätet, dyra tullavgifter, dåliga klänningar, klänningar som inte kommer mm.

Känns ju sådär kul om det blir en dyr tullavgift, när man är ute efter en billig klänning. Hur har ni gjort och vad rekommenderar ni?

Jag tänkte beställa snart, med snörning i ryggen för att kunna anpassa lite. Ska man göra en måttbeställning eller chansa på färdiga?

Jag är lite päronformad i kroppen, dvs. små bröst och smal midja, men större rumpa och lår. Drar 38/40 upptill och 42/44 nertill. Och är bara 167 cm kort  

• linsan87
    Kileane skrev 2014-09-12 14:56:16 följande:

Nu är jag lyckligt gift och kan visa hur min Kinaklänning såg ut på mig!

Denna beställde jag från JJshouse:

Så fantastiskt fin!!

Vad blev slutpriset på den?

• linsan87
    Nettie skrev 2014-09-16 11:29:01 följande:
    Missflowertwigg: Vad kul! Blev det från DHgate? Jag väntar också med spänning på min klänning. Hoppas du lägger upp bild när den kommit!

linsan87: På sidorna som säljer klänningarna brukar det finnas en måttabell över standardstorlekarna. Ta dina mått och jämför med tabellen, om du ligger väldigt nära en standardstorlek så kan du ju beställa den men annars skulle jag ta måttbeställd. Jag måttbeställde min trots att det är snörning i ryggen för att vara på den säkra sidan då mitt midjemått inte stämde med standardstorleken.

Jag har beställt min från en säljare på Ebay och hon säger att hon skriver på paketet att det är ett värde på $20 så då ska man slippa tull mm. Men du ska väl kunna köpa för upp till 1300sek utan att få tullavgift vad jag förstått.

Och på Ebay har du ju paypals garantier om du inte får klänningen, så jag har tänkt att det är värt att chansa och valde en säljare med bra omdöme.
    Tack så hjärtligt för svar! Ska kolla på Ebay också! 
  • linsan87
    Nettie skrev 2014-09-16 11:29:01 följande:
    Missflowertwigg: Vad kul! Blev det från DHgate? Jag väntar också med spänning på min klänning. Hoppas du lägger upp bild när den kommit!

linsan87: På sidorna som säljer klänningarna brukar det finnas en måttabell över standardstorlekarna. Ta dina mått och jämför med tabellen, om du ligger väldigt nära en standardstorlek så kan du ju beställa den men annars skulle jag ta måttbeställd. Jag måttbeställde min trots att det är snörning i ryggen för att vara på den säkra sidan då mitt midjemått inte stämde med standardstorleken.

Jag har beställt min från en säljare på Ebay och hon säger att hon skriver på paketet att det är ett värde på $20 så då ska man slippa tull mm. Men du ska väl kunna köpa för upp till 1300sek utan att få tullavgift vad jag förstått.

Och på Ebay har du ju paypals garantier om du inte får klänningen, så jag har tänkt att det är värt att chansa och valde en säljare med bra omdöme.

Tänkte på en sak... räknar man 1300kr som "tak" på klänningens värde, eller vad jag faktiskt betalt? 

För vissa klänningar är ju nersatta i pris, men som från början kostat en bra bit över 1300kr.

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!