Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Nu är jag lyckligt gift och kan visa hur min Kinaklänning såg ut på mig!
Denna beställde jag från JJshouse:
Såhär såg den ut när den kom:
Såhär såg den ut på mig:
Bakifrån:
och med släpet upphängt (jag anlitade en lokal sömmerska för att sy dit en knapp och en ögla, det funkade jättebra!)
Jag är supernöjd! Det gick verkligt fort att beställa, klänningen kom hem på någon vecka och den såg precis ut som på produktbilden. Den var mycket välsydd, även om man förstås såg att det sparats in lite på detaljerna (bl.a. var spetskanterna klippta från ett annat spetstyg och fastsydda på klänningen) men det var verkligen ett fint arbete och klänningen var otroligt bekväm att bära!
Jag hade kanske tur när den passade mig och jag inte behövde ändra någonting alls, den var lite i största laget kanske (jag gick ner en del i vikt också förstås, det var ju inte JJs fel) så jag rekommenderar inte att man plussar till något på måtten utan ge dina EXAKTA mått! Och var noga med längden på klänningen så det blir rätt, en klänning helt i spetstyg är extremt svår att lägga upp så det blir snyggt.
Jag fick så många komplimanger för min fina klänning som kostade en tredjedel av vad jag hade fått betala i butik! Kan verkligen rekommendera JJshouse :)
*Är blomman avtagbar?
*Du kan inte skicka en närbild på spetstyget?