• duarm

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Måste bara få skriva här! Beställde en custom made klänning ifrån landy för 2 dagar sen och herregud vilken bra service de har! Har mailat fram och tillbaka ang mina mått, de ville ha lite kompletterande mått på axel till axel bland annat till den modellen jag valt och jag har haft lite svårt att få till ett korrekt mått själv då jag inte har någon som kan hjälpa mig mäta för stunden. Men tjejen jag mailar med är så duktig och serviceminded och sa först att jag nog mätt fel för att måttet verkade för stort och sen verkade det för litet. Då utgick hon från sina egna mått som var väldigt lika mina i övrigt! Visste inte att de var så noggranna och verkligen måna om att det ska bli rätt! Än så länge bara positivt överraskad! Hoppas nu att klänningen blir så fin som jag tror den kommer bli!

• duarm

Fått hem min klänning från landybridal! Den är superfin! Spetsen är riktig spets och den har 5 lager tyll i kjolen + en inbygd underkjol. Den är lite stor i livet och lite lång. Så behöver lite små justeringar. Men den är fantastiskt fint gjort med fina detaljer och sömmar! Väldigt väldigt välgjord. Jag är mycket positivt överraskad även om jag trodde den skulle bli bra så är den ännu bättre!

• duarm
    almami skrev 2015-01-22 22:05:55 följande:

Å va roligt!! Hur är överdelen? Jag vill ha en "korsett" och är orolig att klänning därifrån inte är liksom kraftig med skenor utsn tunn å sladdrig. Kanske vågar å beställa därifrån då ???? Kan du lägga upp bild på din klänning?

Den är kraftig, har flera skenor och en inbyggd bh. Det är dragkjedja i bak i min eftersom den är lite stor i överdelen så sitter den inte helt perfekt än, men det kommer den göra. Ska försöka ordna en bild, måste bara redigera lite. (Vill inte att blivande gäster ska råka få syn på bilden och se mig i klänningen innan..) 
  • duarm

Här kommer några bilder på min klänning från Landybridal.co och originalet. Klänningen är lite stor så jag ska sy in den lite och den ska läggas upp ganska mkt. Bilderna är tagna precis efter den är uppackad så lite skrynklig också..
    När jag beställde la jag till lite på längden för att den inte skulle bli för kort, men tror skräddaren också la till lite så den blev ganska mkt för lång, men inga problem att korta av den iaf :)

• duarm
    Qlsson skrev 2015-02-04 21:28:46 följande:

Hjälp med kinabeställning: hip-measurement!?!?! och hur tusan funkar "hollow to floor"?!?

Alltså, de efterfrågar "hip-measurement" men jag har fått lära mig att höftmåttet tar man över höftkammen, och det är ju INTE mitt "tjockaste ställe på stussen" som ju heter stussmått på svenska, men det verkar som om det är DET måttet de är ute efter?! Någon som beställt redan som kan bekräfta eller förklara för mig?

Och detta "hollow-to-floor" mått som man ska ange hela tiden.... Jag har mätt upp det, och trodde att jag fattade hur det fungerade, men så såg ja ett svar på en av butikernas chattar, till en anna kund och då verkade det som om jag fattat det tvärt om.

Jag är rädd att klänningen ska bli för kort och inte gå över knät på mig, så då tänkte jag att om jag skriver in ett par cm till på "hollow-to-floor" måttet så kommer klänningen att bli lite längre, eller hur?

Men sedan verkade det på butikens svar i forumet (till en annan kund) som om den i så fall tvärt om skulle bli KORTARE? Är inte det ologiskt?

Och självklart har jag frågat detta i forumet på butiken sida, men de har inte svarat ännu och jag vill gärna beställa för de har ett erbjudande som går ut i morgon förmiddag....
    Så stort tack för hjälpen om nån vet, tack tack TACK!!!

Hip-measure är stussen så som jag fattat och hollow to floor är från halsgropen till golvet. Ska du ha hellång klänning så mät med skor på alt lägg till längden för klack. Hollow to hem brukar de fråga efter om man ska ha kortare klänning och det är från halsgropen till fållen på kjolen. Om det är en kortare så kommer de säkert fråga hur lång du vill ha det måttet. Det gjorde dem när jag beställde min även om det måttet inte var med från början.. Jag la på några cm och skräddaren la på en hel del. Slutade med att den är 30 cm längre än vad som var tänkt. Men det är som tur var inga problem att lägga upp ju.. :) Lycka till!
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!