Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Tack snälla!!
Då är jag inte HELT hut o cyklar alltså :)
Tack tack
Tack snälla!!
Då är jag inte HELT hut o cyklar alltså :)
Tack tack
Wow superfin och ovanlig! Fick ni betala mycket i tullavgift och moms?
Ja det är inte första gången elelr sista vi komemr köpa därifrån så vi har ännu bara possitiva erfarenheter.
Sedan kommer vi få sy in denna någon centimeter men vi tog inte måttbeställt för hon trodde den skulle passa ungefär, men hon skall ner minst 5kg och redan nu skulle den behövas sys in någon centimeter så det bli att flytta dragkedjan i ryggen eller göra om den till korsettsnörning, vi får se vad det blir
Men hon är jättefin i den, och STOR e den, marrängklänning
Sitter och kollar igenom JJ:s utbud och har velar mellan två klänningar:
www.jjshouse.com/se/Trumpet-Sjoejungfru-Hjaertformad-Court-Slaep-Tyll-Spetsar-Broellopsklaenning-Med-Paerlbrodering-Paljetter-002054620-g54620
och
www.jjshouse.com/se/Trumpet-Sjoejungfru-V-Ringning-Court-Slaep-Sataeng-Tyll-Broellopsklaenning-Med-Spetsar-002004597-g4597
Dock undrar jag ifall det finns någon i tråden som beställt en sjöjungfru-stil utan att vara lång och smal? Jag är kort (160) med en del kurvor och är rädd att se kraftig i en sådan klänning.
Vårt bröllop är i Augusti och tänkte beställa klänning först i April (gå ner lite till i vikt innan dess), tror ni det är tillräckligt med tid för att hinna få hem den?
Mvh
Till Er kunniga, behövs det en underkjol till denna klänning?
www.jjshouse.com/A-Line-Princess-V-Neck-Floor-Length-Taffeta-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beading-002012805-g12805
Är verkligen ruskigt dålig på sådant här. :)
Tack för alla svar hitintills.
Ni som måttbeställt, har det blivit bra? Jag var in i en butik som säljer brudklänningar och även syr om. Hon sa att det brukar bli fel när man måttbeställer från jenjen/jjhouse och liknande för de tar bara klänningsstorlek utifrån det största måttet och syr inte alls utifrån mått. Jag vet inte om hon har rätt eller inte? Hon tyckte att jag skulle beställa utifrån min vanliga storlek så kunde hon sy upp/ om den om det behövdes. Hon kanske bara sa så för att få lite extra jobb eller vad tror ni?
Frågan har säkert redan ställts tidigare men jag hittade inget de närmsta sidorna i alla fall..
Isabelle är hård, men håller med tyvärr. Efter att ha provat ordentliga klänningar kan jag också säga att dom jag sett här ser väldigt dåligt gjorda ut. Vill tipsa er alla om att prova pp riktigt istället!
På bilderna (ni får ursäkta den stökiga fotomiljön) är alltså min kopia av Mori Lee klänning 6778 från Ali express. Den går inte stänga i ryggen, därför jag håller lite i den och överdelen inte sitter som en smäck... summa summarium är annars att den är fin, chiffongen och satinen innanför som vilken klänning som helst i butik i samma material. Det är dock lite slarvigt på sina håll med broderiet, några lösa trådar, någon lös pärla, men annars är broderiet riktigt fint. Det är några små bruna färgmarkeringar som jag blev lite irriterad över, men jag tror/hoppas det hade gått bort med lite ta-bort medel (nej, det är ju inte acceptabelt egentligen, men det är skilland på under 1.000:- och 7.000:- också) .
Åh, jag vill så gärna våga. Har spanat in ett par fina klänningar på jj's men efter att ha hört att man oftas måste göra en massa (kostsamma) ändringar hos sömmerska tvekar jag.Hoppas att fler vill lägga upp bilder på sina klänningar från Kina!
Men kul att höra att ni båda är nöjda, sofia2015 och Nightrod! ??
Ni som har beställt klänningar, hade varit kul om ni kunde lägga upp lite bilder på BÅDE bilden som finns på nätet o sedan hur den ser ut på er själva! För att se hur dom ser ut i "verkligheten" o om dom lever upp till bilden på nätet. Hoppas på många bilder nu!!
Med risk för att låta dryg (igen)
Men har man typ gått ut grundskolan så borde man ju veta att det är tull och moms på sådant man beställer från utlandet(utanför EU) men att vuxna människor inte vet om det verkar ju helt sanslöst.
ojoj här var vi trevliga..........
NIghtrod, jag har gått ut grundskolan, jag har vidareutbildat mig på högre nivå, men alla kan inte hålla koll på allt. Det var en enkel fråga, tråkigt att den störde dig! Att inte alla vuxna människor vet vart gränsen går för tull & moms... oj, ja det ska ju läras ut i grundskolan! Eller?..... nä, bäst att inte fråga mer här verkar det som..
Mina beställningar har aldrig haft ett värde över 300 kr, därför jag inte behövt betala varken tull eller moms..
Tack för svaret Undande skaning! Nu blir jag lite mer påläst
Så fint! Jag blir väldigt glad när jag höratt det har gått bra för andra! :D jag läntar efter att hitta min :p
ja till vänster är ju lightintheboxs bild, höger är jag som har på mig den :)
Nu är det äntligen dags att beställa klänningen men en fråga uppstod, hur har ni gjort med betalningen? PayPal eller kort direkt via sidan? Känns som om kort är smidigt men är det säkert?
Damens klänning var perfekt, MEN då hon använde den stora (HUUUUGE) underkjolen (hon har två) så blir klänningen för kort i framkant, delvis för att släper är så tungt och stort att det trycker fram underkjolen och delvis för att underkjolen är så vid. Nu är det inte så illa som det ser ut som på bilen men fattas 15cm till golvet. Men den lite mindre underkjolen (fortfarande stor) så är klänningen perfekt. MEN vi beställde bara mer tyg från JJ-house som vi kommer sy fast på den stora underkjolen så att hon han byta mellan underkjolarna utan att det påverkar klänningen
Jag beställde från AliExpress, säljare som hade jättefina omdömen. Nr 2 vill jag ha tillbaka pengarna från, mailade dem på en och skickade bilder på klänningen.
Ni som varit nöjda, har klänningarna sett ut som på bilderna??? Om man tex köper från jj, som jag var inne på först, innan jag hittade dessa som jag verkligen älskade.