• SaraJ

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tänkte att jag skulle dela med mig av mina erfarenheter av kinaklänningsköp. Jag vet att det är en annan medlem som redan har visat upp samma klänning i den här tråden men det skadar ju inte med fler bilder. Jag köpte den här klänningen från jjshouse:

Och här är resultatet: (ursäkta dåliga mobilbilder)

På bilderna har jag inte fått hjälp med att snöra åt klänningen utan håller endast ihop den där bak. 

Det jag blev besviken på var att det var paljetter och pärlor över hela klänningen vilket jag inte tycker framgick i någon beskrivning eller på bilderna. Det kanske andra tycker är fint men det gjorde att klänningen glänste och glittrade för mycket för min smak och det gjorde att det blev en annan stil på klänningen än vad jag ville ha. Som tur var gick det att klippa bort paljettera ganska enkelt själv utan att förstöra tråden och bara låta pärlorna sitta kvar. Det tog ett antal timmar men det var det värt för nu tycker jag att den är superfin.
    Såhär satt paljetterna:

Jag fick också jämna till kanten på klänningen då den var lite slarvigt klippt.
    I det stora hela är jag ändå nöjd, klänningen sitter perfekt, tyget är jättefint och den kom efter bara någon vecka. Jag ska dock ta bort blomman på klänningen och ha en underkjol till för att få bättre form.

Så länge man räknar med att man kan behöva göra lite ändringar för att bli nöjd så rekommenderar jag att köpa en kinaklänning. Beror ju såklart på hur kräsen man är och vad man har för förväntningar också.

• SaraJ
    Nightrod skrev 2015-02-18 10:45:24 följande:
    Kinaklänning som hon är jättenöjd med
    Wow superfin och ovanlig! Glad Fick ni betala mycket i tullavgift och moms?
  • SaraJ
    Nightrod skrev 2015-02-18 12:46:29 följande:
    Klänning plus två underkjolar och en slöja gick sammanlagt på 1500 i tull.
    Okej det verkar vara samma standard som jag fick betala enligt då.
  • SaraJ
    Nightrod skrev 2015-02-18 14:30:44 följande:
    Ja de kör väl samma mall för alla, det är ju en viss moms och skatt på ett pris som skall in. Men vi är supernöjda betalade väl runt 5000 för allt sammanlagt
    Ja antagligen. Kul att ni blev nöjda! Jag ångrar verkligen inte mitt köp heller. Det blev drygt 3000 i slutändan för min klänning (måttbeställd) och det är ju mycket mindre än vad man får betala för klänningar här i Sverige generellt.
  • SaraJ
    Cinanina skrev 2015-02-23 11:45:15 följande:

Till Er kunniga, behövs det en underkjol till denna klänning?

www.jjshouse.com/A-Line-Princess-V-Neck-Floor-Length-Taffeta-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beading-002012805-g12805

Är verkligen ruskigt dålig på sådant här. :)

Tack för alla svar hitintills.

Nästan alla klänningar blir finast med underkjol. Vill man inte att klänningen ska stå ut jättemycket kan man ha en underkjol utan skenor för att få till bättre form på klänningen.
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!