Inlägg från: CamillaForsgren |Visa alla inlägg
  • CamillaForsgren

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Äntligen har jag en klänning att visa upp här! Fick den för bara någon timme sedan, men redan hunnit testa och blivit kär i den. Har själv designat genom att klippa ihop lite bilder. Beställde via en otroligt underbar säljare på eBay för 200 AUD(ca 1200). Blev fel tyg på överdelen och överdelen är även kortare än jag beskrivit men det spelar ingen som helst roll, är förmodligen snyggare såhär. Måtten är antagligen väldigt exakta, kan inte avgöra det helt och hållet då jag drog av lite för att jag håller på att gå ner i vikt. Den sitter inte superbra då jag bara snabbtestade den, men här är den:

Världens sämsta bilder, men ni ser ju hur den ser ut. Måste bara beställa en underkjol så att jag kan gå i den också :)
    Här är min ritning:

• CamillaForsgren
    Flagen skrev 2015-03-12 20:07:50 följande:

Har läst här ett tag i tysta men nu måste jag bara...*LER*  Beställde min klänning från Kina efter att ha läst här i tråden och idag kom det ett paket. Jag hade målat upp en bild om att klänningen skulle vara sådär...kanske tillochmed helt förfärlig. 
    Den är lååångt över alla förväntningar, sååå fint tyg och riktigt välsydd. Måttbeställde och sitter riktigt bra. Bad om en ganska stor ändring och var riktigt nervös att det inte skulle bli ok eftersom jag inte hade nån bild och tjejen jag mailat skrev på riktigt dålig engelska. Men! Chansningen gick hem och jag är så nöjd. 
    Tyvärr vågar jag inte lägga ut bild då bröllopet är hemligt och inte äger rum förrän i Augusti...Can´t wait....

Vad var ändringen du bad om? Glad
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • CamillaForsgren
    Flagen skrev 2015-03-12 21:27:23 följande:

Originalet har en öppen rygg typ halterneck men jag ville ha en hel rygg med dragkedja eller knappar och de sydde knappar hela vägen upp och en dold dragkedja.

Låter superfint, ser fram emot att få se den sen!
    Wedding#2 6:e augusti 2016
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!