Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Jag beställde min klänning från en säljare på Etsy, Rose Haute Couture. Han designar egna klänningar och jag blev alldeles förälskad när jag såg de klänningar han gjort. Det här är i alla fall den jag beställde, och jag fick klänningen i fredags.
Den såg EXAKT ut som bilden, men jag hade beställt snörning och fick med dragkedja. Dessutom var det svarta fläckar på livet och ryggen, så jag mejlade och frågade om ersättning och fick svaret att han syr och skickar en helt ny som är rätt.
För klänning och frakt betalade jag 2 600, och enligt Tullverket blir det ungefär 1 000 kr ytterligare med tull. Jag vet inte om jag måste betala tull på nästa klänning också, men det blir fortfarande mycket billigare än om jag skulle ha köpt de klänningar jag provat i butik som varit i samma klass. De har landat på omkring 10 000 kr, och det är liiiiiite mer än jag är beredd att betala för en klänning
Här är jag i klänningen då jag precis fått den och provade den ensam. Så den sitter lite högt upp och är lite stor i bysten. Med underkjol och snörning i ryggen kommer den bli exakt vad jag önskade mig av min brudklänning!
Bandet i midjan fick jag också med, men jag hade för bråttom för att hinna ta på det Jag har inte bestämt om jag ska ha det eller om det blir finare utan.