• Himla

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Maj12 skrev 2014-04-16 23:21:50 följande:

Jessi85 och Kärleken vilka fina klänningar ni beställt, jag tycker verkligen ni båda ska känna er nöjda :)

Själv har jag efter sååå mycket velande nu bestämt mig för att sälja min långa brudklänning. Kände att det blev ett för stort projekt att sy in den :( men känner mig jätte nöjd med min knäkorta klänning och att den passar mig mer som person!

WOW jag har bestämt mig!!!!

Härligt att du tagit ditt beslut, skönt när man bestämt sig. Jag vet precis hur det känns ;)
  • Himla
    Fru Pérez skrev 2014-04-29 01:07:27 följande:

hej,
    jag beställde min klänning från lightinthebox.com och är super nöjd med den!!
    fick måttbeställa klänningen pga. min kurviga figur;) och det satt som en smack!
    klänningen heter rejana och det passar perfekt till vår strand bröllop:D
    (ursäkta röran bakom mig men jag ville bara få prova min klänning så allt annat fick vänta;D)

Jättefin!
  • Himla
    September2014 skrev 2014-05-10 09:30:50 följande:

Hej! 
    Jag står nu och velar bland kinaklänningar och skulle behöva lite hjälp! Jag beställde en klänning för 2 månader sen via DHgate som bara var HELT FEL. Spetsen såg billig ut, siluetten var inte alls som bilden, sömmarna var snea, stenarna på såg både billigare ut och var typ tre gånger så många än på bilderna... Pga detta letar jag nu efter en ny klänning och är därför skiträdd för allt med spets, stenar, band i midjan osv där det finns en chans att det blir tokfel... Inte helt lätt att hitta en snygg "enkel" klänning som det fortfarande känns som att det händer något på. 
    Har fastnat för denna som jag känner kan ha en smickrande form till min timglasformade kropp. Några andra idéer eller tips? Något annat jag ska tänka på innan jag beställer? 

Strunta i Kina och beställ klänningen från vanliga svenska sidor eller Lilly som har fina reaklänningar på sin sida.
  • Himla
    haps skrev 2014-05-16 14:44:46 följande:

Min klänning har kommit!

Detta är originalet....

Och så här ser min klänning ut på mig... Lite för stor så ska sys in i midjan. Blommorna (och eventuellt även det rosa bandet) ska bort.

Vad tycker ni?

Underbar klänning på dig :) Skönt att band och blommor är lätt att fixa!
  • Himla
    teres77 skrev 2014-05-17 21:51:50 följande:

Nu har jag fått hem den långa klänningen med!!!!

Så här såg bilden ut på Landybridal

Så här ser min ut... 

Ostruken och med underkjol som måste justeras lite... Jag är ju "lite större" än modellen men jag tycker den är väldigt lik! Fick till och med fickor. :) Ska ta bort den lilla kanten längst upp, den blev lite mycket. Men det går att klippa bort! Det var två lager tyll i själva klänningen men det blev väldigt mycket tyg runt fötterna ändå, så jag kommer ta bort tyllen i klänningen och ha underkjol med ringar och släp ist. 

Jag valde att ha snörning bak ist för dragkedja.

Nu är den för tight snörad längst upp, därav the back boobs... 

Jag är supernöjd!!!! Betalade 2300 ink frakt. Har inte fått nån räkning för tull och moms än. 

Men åh vad fin du är i din klänning!!! ser ju ut precis som orginalet!!!
  • Himla
    haps skrev 2014-05-18 17:16:32 följande:
    Det vet jag :) Det var faktiskt din bild på klänningen som gjorde att jag ville ha en likadan! Fast jag var inte så sugen på att betala det priset så därför fick det bli en kopia :) Originalet är ju helt klart finare, men tycker kopian blev ganska bra också.
    Haha nu ångrar t o m nästan jag att jag ska ha en kort klänning....den här var ju så fin!!!! Vad är det för original?
  • Himla
    LLbröllop skrev 2014-05-19 16:24:17 följande:

Hej! Nu har jag beställt min brudklänning från ebay!

En rosa mycket enkel klänning lång klänning :)

LÄNGTAR till den kommer hem!!

jennyal skrev 2014-05-19 20:40:52 följande:

Idag kom  min klänning som jag beställde på Ebay!! Jag fick ingen förvarning utan det bara låg en avi om att jag hade ett rek brev att hämta. Eftersom mna hört och sett en hel del här i tråden så kan jag inte annat än säga att jag är 100% nöjd! Klänningen är så himla välsydd och passar perfekt. Jag skickade mina mått i cm och det stämmer exakt. Färgen är ivory och spetsen är jättefin. Här är en länk till säljarens affär på Ebay och jag rekommenderar henne varmt. Lite dålig på engelska men svarar alltid på mejl.
    www.ebay.com/usr/roses.888
    Så här såg orginalbilden ut framirån

och bakifrån

Så här blev MIN klänning!!

Den är ju lite skrynklig nu och rosetten ska ju fixas rakt, men det var lite pyssligt att få till dragkedjan själv. Jag har även beställt en underkjol från JJshouse som inte kommit ännu.

Vilka fina klänningar!

• Himla
    jessijessica skrev 2014-05-27 09:48:16 följande:

Ja, verkligen jättefin WesternCape! Jag fick hem min igår och den var inte alls som jag tänkte mig, trots beställd efter mina mått var den för stor och paljetterna/stenarna ser verkligen hemska ut... Men det var en chansning att beställa från Kina, får ge mig ut och leta "på riktigt" nu istället...

Trist.....Men ja det verkar vara en chansning och bero mer på VEM som syr klänningen än vem man beställt från....
  • Himla
    Pernilla S skrev 2014-06-01 12:53:27 följande:

Hela familjen på vår bröllopsdag!  
    Jag och dottern i våra vackra Kinaklänningar.

Och bara jag och maken. <3

Grattis!!! Åh vad fina ni är allihop, klänningarna var ju kanonfina.
  • Himla
    Caledonia skrev 2014-06-02 19:30:52 följande:

Skrev för ganska längesen i gamla Kina-tråden. I helgen gifte vi oss och såhär blev resultatet!
    Klänningen är beställd från en säljare på DHgate.com, kostnaden blev dryga 2200 kr, och det inkluderar klänning, frakt, importavgift från Fedex, sömmerska, underkjol och bandet i midjan (köpte annat än det som följde med klänningen).

Foto: Desireé Sögaard / www.photoanddesire.se

Ryggen (tagen av gäst):

Beställt utifrån denna originalbild:

Jag är RIKTIGT nöjd och fick väldigt många positiva kommentarer om den! Tycker tom den blev bättre än originalet

Härligt att den blev finare än orginalet!
  • Himla
    WesternCape skrev 2014-06-21 19:58:25 följande:

Halloj! Jag la ut framsidan av min landy-klänning för ett litet tag sedan. Men nu har jag typ lyckts få ett vettig bild av ryggen som jag tänkte visa just för att jag tycker den är så fin!

Åh vilken vacker rygg!!!
  • Himla
    iso skrev 2014-07-01 21:58:15 följande:
    jag vet! :) den är jättefin och jag hade galen beslutsångest. men till slut (efter hjälp från min make (som jag nu får kalla honom :) ) så blev det den andra. 

blev denna istället, som dock inte är Kina-klänning. 
    Fantastiskt vacker klänning med bar rygg men framsidan är jag ju oxå nyfiken på...
  • Himla
    AnnsiA skrev 2014-07-15 19:11:50 följande:

Efter att ha varit lite ledsen och bekymrad över min klänning då jag fick veta att man skulle skriva till om man ville ha SLÄP (på bilderna var det släp och jag tog för givet att man beställde utefter bilderna liksom..) Så när klänningen kom förra veckan ville jag knappt öppna paketet. 

Ville så gärna ha en vacker brudklänning med släp. Men packade upp den i lördags och provade den. Och utöver att den saknar släp så är den EXAKT som på bilden, superfint tyg och känns rejäl och tung. Den sitter himla bra och storleken blev perfekt!
    Så förutom släp-grejen så är jag nöjd och jag kommer bära klänningen på bröllopet, känns onödigt att leta upp någon annan när jag egentligen älskar denna! 
    Ja, nu har jag ju inte samma långa, smala kropp som modellen såklart, men 
    här är bilder: 

Jättefin på dig!
  • Himla
    Rin skrev 2014-07-30 23:36:13 följande:

Här kommer lite bilder. Inte superbra, men ändå. Måttsyd, och sitter nästan jättebra. Ska bara gå ner de där extra glasskilona jag har lagt på mig under värmeböljan.
    Den är alltså denna klänningen från JenJen House

Jättefin på dig ju!!! Grattis!
  • Himla
    litenkaka skrev 2014-09-07 22:47:25 följande:

Alltså vad valde du för neckline? Generellt tycker jag axelbandslöst är svårt med stor byst, blir lätt för mycket. Prova en klänning med v-ringning?

Axelbandslös klänning i A-linje sitter jättebra på storbystade, jag har själv J-kupa men kan absolut ha axelbandslöst i rätt modell.
  • Himla
    jennyal skrev 2014-09-10 11:45:47 följande:
    Hej Nettie! Verkligen fin. Jag köpte också klänning från en säljare på Ebay med bas i Hong Kong. Jag kollade antal nöjda köpare samt hur de olika klänningarna såg ut somhade nöjda kunder. Många hade beställt spetsklänningar vilket jag också ville ha. Jag mejlade även säljaren och fick bra svar. Beställde till slut och det kostade mig 900kr. Ett riktigt kap. Fick även skicka en massa olika mått. Klänningen kom sedan lite tidigare än utlovat. Den var såååå välsydd och satt som en smäck!! Jag har postat några bilder tidigare i denna tråden samt i en anna tråd. Länk till den finns här:
    www.brollopstorget.se/forum/thread/4142575-visa-din-brudklanning-d/419

Lycka till med beställningen!!

mvh/Jenny
    Vilken säljare var det du köpte av?
  • Himla

Härligt vacker klänning! Sonhustrun bar den på deras bröllop. Original versionen men tycker absolut att din klänning är otroligt fin den med speciellt med tanke på priset.

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!