linsan87 skrev 2014-09-16 11:20:55 följande:
Så fantastiskt fin!!
Vad blev slutpriset på den?
Tack! Med reservation för att jag inte minns 100% rätt nu men...
Själva klänningen blev ca 220?, plus frakt till Finland (ca 20?) plus moms + tullavgifter tillsammans 80-90? plus smärre ändringar hos sömmerska 24?.
Så totalpriset inkl. allt blev strax under 350? :)
linsan87: Jag skulle nog ta måttbeställd! Om du inte ligger supernära någon standardstorlek enl. deras måttabeller, men jag tycker de måtten är väldigt långt från sanningen och då är jag ändå en ganska standard 38'a i storlek. Betala via PayPal eller VISA, så har du hjälp att få pengarna tillbaka om något går helt åt skogen. Sen får man väl nästan räkna med att viss tillfixning hos sömmerska/skräddare kan behövas (fast jag hade väl tur, min klänning passade perfekt).
Ang. tullavgift så kan man räkna ut sånt själv på tullverkets hemsida, jag har förstått att i Sverige kan man ibland slippa avgift men räkna inte med det så slipper du bli besviken! Avgiften (och momsen) är alltid en viss procent av leveransens värde.
Jo ännu en sak, jag rekommenderar verkligen att köpa en klänning där tillverkaren lagt upp egna modellbilder! Alltså inte bara bilderna från designerns hemsida utan bilder på klänningen när Kinaföretaget har sytt upp den! Annars kan man nog bli väldigt besviken om man beställer något utgående från originalbilden och det sen ser helt annorlunda ut när man väl får klänningen.