Tuvalie88 skrev 2014-03-24 10:35:14 följande:
Jag tänker att jag ska mäta de mått som står, kanske även kolla vilken storlek jag passar in på. Det jag är fundersam över är om livet blir för långt, att midjan hamnar på fel ställe. Därför jag var fundersam på om de ville ha ett sånt mått.
Jag vet inte hur jag ska göra med spetsen. Som du sa så är det ju spetsaplikationer på klänningen så det kanske jag borde ha för att den ska bli identisk? Jag skrev att jag ville se bilder på deras spets för att välja men fick inget svar om det. Hur bra förstår de engelska?
Måste bara säga tusen tack för din värdefulla hjälp! Skönt att kunna bolla med någon
Ja, jag har inget bra svar om det med överdelen, annat än att det inte är ett mått dom brukar vilja ha och jag har hittills aldrig hört en brud som haft ett liv som varit för kort eller för långt. Du kan väl säkert få lägga till det måttet om du skulle vilja :)
Ja, kjolen kommer ju bli helt annorlunda om du vill ha den helt i spets, förmodligen priset också. Spetsapplikationer är ju absolut inte fult och många av dom dyraste brudklänningar har spetsapplikationer. Dom förstår engelska, men det är en fördel att använda sig att så korta och enkla formuleringar som möjligt.
Ingen fara, det är bara roligt :) Jag fick mkt värdefull hjälp när jag köpte mina klänningar också.