Försöka att bli gravid med oregelbunden mens.
Jag har längtat efter barn måååånga år men han har inte varit med på mina noter (vi har varit tillsammans i nio år och gifter oss 6 september i år). Jag är orolig för att inte kunna få barn och det blir ju inte bättre med att jag blir äldre, vi båda fyller 30 i december. Min oro grundar sig i min menstruation, ända sen jag fick min första mens har den varit väldigt oregelbunden. Den kan ha kommit typ 1 eller Max 2 gånger per när det var som värst, vilket det har varit nästan hela livet. I oktober 2011 gjorde jag en gastric bypass-operation och har sen dess gått ner 45 kg och är nästan på normalt BMI numer. Sen ungefär 1,5 år tillbaka har mensen kommit igång mer och mer, tack å lov! Mest vanligt nu är varannan månad plus eller minus några dagar/en vecka, en cykel på mellan 40-50 dagar. Jag är ju såklart fortfarande orolig för att tänk om jag inte har ägglossning eller nå annat problem. Igår, eller rättare sagt igår natt, berättade sambon att han ville att vi skulle börja försöka! Lycklig AB är bara förnamnet! :D Nu blir ju allt så verkligt, jag vill verkligen att min kropp ska fungera som den ska så vi kan skapa ett nytt liv tillsammans.. Frågan är ju bara om det kommer att gå.. Jag är rädd för att jag kommer att bli stressad om jag skulle börja med en massa ägglossningstest och bli besviken osv. Undrar om det inte bara är bäst att ha sex varannan var tredje dag mellan menstruationerna? Vad tror ni? Till att börja med liksom. Min mens kom igår så isf med start nästa vecka. Jag dokumenterar min mens med hjälp av appen P-Tracker för att få ett litet hum om hur cykeln ser ut. Kommer fr.o.m. nu även dokumentera när vi har haft sex, som nu kommer att bestå av inga preventivmedel. ^^ Den appen beräknar även ut fertilitetsdagarna och ägglossningen, men vet att det inte alls är säkert. Jag har frågat min ena syster också hur dom gjorde när dom skulle skaffa barn, för hon har också oregelbunden mens som kommer typ varannan eller var tredje månad, eller var så då iaf. Dom hade provat bara och till slut blev hon gravid! Inga tester eller utredningar eller nåt sånt.