Diamantinformation från diamantexpert och gemmolog
Hej Elisabet. Förstår inte riktigt varför du vill "skrämma upp oss. Om Du verkligen är den du säger att du är och har dessa utbildningar bakom dig så måste du väl ändå kunna erkänna att många företag via nätet/ USA är även seriösa. GOG t.ex skriver alltid när en diamant blivit enhanced, de skickar alltid med intyg osv. Har VÄLDIGT svårt att tro att ett sådant stort företag blåser folk me Stenar o certifikat. De har billiga stenar så sol Dyra och med tanke på deras goda rykte så har ja svårt att tro att de är oseriösa. Kan hålla med om att d e omöjligt för oss hobbybrudar att avgöra en bra sten från en dålig, men just därför finns det seriösa försäljare som kan hjälpa oss på Vägen. Jag e nog inte den enda här som tycker Sverige har ett trist utbud på ringar/stenar. Om man inte e en kändis så får man nöja sig me schalins som halva Sverige bär (no offence). Jag t.ex vill ha en vacker halo ring. Vart överallt i Göteborg utan lycka. Dessutom gillar jag de varmare stenarna då ja vill ha roseguld, finns inte heller. Hur tycker du d