Anonym (Otålig) skrev 2014-03-07 07:46:49 följande:
Nu har jag gjort ett graviditetstest nu på morgonen och vet ni vad? Jag ÄR gravid!
JAG ÄR GRAVID!
Vi har inte riktigt fått grepp om det än, efter två år av försök så plötsligt händer det! (Dags att köpa en trisslott?)
Det känns fantastiskt, overkligt och jätteläskigt.
Tack för att jag fick prata av mig när jag behövde det!
Åh vad kul! Grattis!!! Härligt!
Folsyra på en gång nu bara, det minskar tydligen risken för missfall enormt. Finns på apoteket. Och alltså, vi berättade så snart vi visste, mest för att jag har världens sämsta pokerfejs och aldrig hade klarat av att hålla ett eventuellt missfall för mig själv. Vi ville berätta så att man skulle slippa förklara om det värsta skulle hända. Men det är ju helt upp till var och en. Min svägerska ska ha bebis två månader efter mig och har precis berättat för alla, sisådär en fyra månader efter det att vi berättade. Jag tror att man brukar säga att efter en specifik vecka (jag minns inte, någon annan som gör?) går 90 % av alla graviditeter hela vägen till förlossning, och det är tydligen så bra statistik som man någonsin får.
Men vad härligt! Njut av detta nu, så håller jag alla tummar och tår för att det ska funka hela vägen!!