Åh, vad roligt! Grattis!
Ja, jag är jättenöjd med klänningen! Jag fick klänningen inom den tiden det skulle ta (tror 2-3 veckor). Det var ett par saker jag missade/chansade på, så jag har alternerat 3 saker på klänningen:
1. Alla figursydda mått fanns fält för att fylla i, utom för armarna. Detta mått glömde jag fylla i i kommentarsrutan. Därav var ärmarna lite trånga, och jag har lagt ut dem lite.
2. Som man kan se på bilderna jag la in här tidigare, fanns ett tyllband runt midjan med en stor tyllrosett i ryggen. Detta i tyll sprättade jag bort (satt med hjälpstygn) så det skulle bli mer likt Ida Sjöstedt-varianten. Sen provade jag ut med min fästmans vita slips hur det skulle bli med ett tjockare vitt midjeband. Men sen köpte jag ett satinband i vitt (4cm brett) som jag nu knyter runt midjan och låter hänga med lite längre band från rosetten bak.
3. Jag visste inte hur höga klackar jag ville ha, så jag tog i lite på klänningens längd. Jag tänkte antingen korta av tyllen eller sy på spetskant på innerkjolen. Det senare blev det, vilket ses på de två bilderna nedan intill varandra.
(Jag har tyvärr inte nyare bilder, så dessa lite suddiga är de jag kan bjuda på nu!)