Inlägg från: RobinJessica |Visa alla inlägg
  • RobinJessica

Vigselring med cz zirkon

Jag köpte nyss min vigselring med CZ i, den är supervacker .
    Dock är min ring i silver, och vitgulds rhodinderad. Eller hur det stavas. ;) 

Jag är kanske helt ute och cyklar med mitt svar. :P

Den översta är vigselringen med CZ. Den undre är förlovingsring med 0.01 carat diamant. Samma material på båda i övrigt.

• RobinJessica

Kanon! :)
    Jag ställde mig samma fråga innan jag valde sten. Jag tänkte men hallå! det är väl klart att man ska ha äkta stenar i en vigselring!  Men efter mycket surfande och tittat på de olika stenarna så gav jag efter och valde CZ. Det är inte hela världen om en sten släpper, den går att ersätta billigare. Jag har alltid ringen på mig och är inte försiktig så jag har heldre CZ för den sakens skull.

Jag har CZ i en gammal ring, som jag ärvt. Stenarna är lika blanka och fina än! Ringen är väl sådär 50 år. :)
    Vi köpte våra ringar, tro det eller ej, på tradera. De är köpta från e butik i Stockholm Mega Guld eller vad de hette. 

• RobinJessica

Det gör vi också! Haha. :) Mycket inför bröllopet köps på ebay och tradera här! 
    Stenarna var lika "små" som i min blivande vigselring. 
    Våra Vigselringar kostade 299:- styck utan stenar. Min förlovningsring kostade 309 utan sten. En CZ kostade 75:- styck och då är den infattad och klar vid leverans. En äkta briljant på 0.01 carat kostar 220:- 
    Lagom pris för världens vakraste och bekvämaste ringar! :D

• RobinJessica

Om CZ inte fanns för 50 år sen är jag nyfiken på vad som finns i min ärvda ring. Hur som helst så är den vacker än. OCH jag ångrar inte att vi har CZ infattat i vigselringen. Som beskrivet ovan så kan jag uppgradera min ring med äkta stenar när pengar finns. Lycka till i ditt val!!! :)

Svar på tråden Vigselring med cz zirkon