Aniara4 skrev 2014-03-10 18:40:01 följande:
Jag undrar samma sak! Vara vänlig och bemöta andra på ett bra sätt hoppas jag att samtliga medlemmar eftersträvar. Förklara hur saker funkar gör väl den första som ser frågan. Anmäla spam och urspårade inlägg likaså. Och hyfsat ofta går väl folk in och säger nåt om någon beter sig illa i en tråd.
Så vad skulle skillnaden vara? En titel som gör att medlemmar förväntas lyssna mer om en guide säger "skärp dig" eller om vilken annan medlem som helst gör det? Några befogenheter att själv direkt plocka bort spam, som Alyllyra undrade över? Eller handlar det enbart om en högre grad av krav eller i alla fall viss förväntan att vara aktiv, hålla koll och rapportera överträdelser regelbundet och i alla/många trådar istället för att göra det när man själv känner för det (som många av oss redan gör)? Och varför skulle vi i så fall jobba gratis mer än vi redan gör (t.ex. med spamrapportering)?
Med andra ord: What's in it for me?
Tanken är väl att vi utöver redan engagerade medlemmar också har guider som syns i forumet.
Allt för att underlätta för medlemmar som behöver råd.
Det är ett service-uppdrag där det gäller att bemöta medlemmar på ett bra sätt och t.ex anmäla påhopp om man som guide stöter på det.
Som guide bidrar du till ett trevligare forum och jag är övertygad om att vi kommer att bli ett härligt gäng guider.