• Aniara4

Är du vänlig och gillar att hjälpa andra? Då kanske du är en av våra nya guider!

Alyllyra skrev 2014-03-10 14:31:57 följande:
    Det vore intressant att höra lite mer om vad ni har tänkt ska ingå i uppdraget?
    Jag undrar samma sak! Vara vänlig och bemöta andra på ett bra sätt hoppas jag att samtliga medlemmar eftersträvar. Förklara hur saker funkar gör väl den första som ser frågan. Anmäla spam och urspårade inlägg likaså. Och hyfsat ofta går väl folk in och säger nåt om någon beter sig illa i en tråd.

Så vad skulle skillnaden vara? En titel som gör att medlemmar förväntas lyssna mer om en guide säger "skärp dig" eller om vilken annan medlem som helst gör det? Några befogenheter att själv direkt plocka bort spam, som Alyllyra undrade över? Eller handlar det enbart om en högre grad av krav eller i alla fall viss förväntan att vara aktiv, hålla koll och rapportera överträdelser regelbundet och i alla/många trådar istället för att göra det när man själv känner för det (som många av oss redan gör)? Och varför skulle vi i så fall jobba gratis mer än vi redan gör (t.ex. med spamrapportering)?

Med andra ord: What's in it for me?
  • Aniara4

Det blir säkert jättebra. Själv väljer jag nog att tacka nej och fortsätta vara vänlig och hjälpsam om och när jag själv känner för det! Och strunta i 90% av trådarna eller logga ut i tre veckor när jag känner för det...

Svar på tråden Är du vänlig och gillar att hjälpa andra? Då kanske du är en av våra nya guider!