Hur många dansar egentligen?
Funderar lite på det här med dansgolv. Hur mycket dansas det egentligen på bröllop generellt? Mina erfarenheter sträcker sig till bröllop som jag va på när jag va liten som jag inte minns mycket av och ett som jag var på förra sommaren där jag inte upplevde att särskilt många dansade.
När jag tänker på vår gästlista så känns det som att inte så många är så dansanta. Tänker mest på pardans/socialdans då, inte nattklubb-alla-hoppar-i-takt-till-musiken-dans. Hur vanligt är det egentligen att så många dansar?
Jag vet inte hur mycket plats det kommer finnas att ordna ett dansgolv i vår lokal så funderar på att skippa dansgolv för huvudtaget, kanske skjuta undan några bord så jag och blivande kan dansa valsen och kanske lite lindyhop (som vi gör). Inga i vår umgängeskrets dansar lindyhop med oss, inga av våra föräldrar dansar såvitt jag vet... kan ju kännas lite onödigt att lägga ner massa ambition på ett dansgolv om bara jag och blivande mannen tänkte använda det, och då bara en kortare stund.
Nägon som har lite erfarenheter att dela med sig av?