Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

Hur friade din man/du?

jag blev så bubblande kär så jag frågade mest på lite skoj om vi skulle förlova oss (vi hade nyss träffats) , han sa ja varför inte och vi gick o köpte ringar.  Vi förlovade oss 10 dagar efter vi träffats... 

När vi förlovade oss frågade jag om vi inte ska köra allt på en gång och ändå gifta oss när vi ändå var igång.  Skrattandes sa han javisst. Han trodde dock inte att jag menade allvar men det gjorde jag , men han höll sitt ord och sa ja.  Vi bokade kyrka dagen efter förlovningen och gifte oss 10 månader senare...

(gifta nu sedan 9 år tillbaka)

• Nyfiken gul , nu fru
    KimOchKjell skrev 2014-03-11 19:24:36 följande:
    Vi hade precis flyttat ihop, satt i soffan och pratade om vilken tur vi hade som fann varandra, och till min förvåning säger min "jag ska aldrig skaffa barn eller gifta mig" sambo att han aldrig tänkt att gifta sig men att han nu kommit på andra tankar, och skulle FAKTISKT vilja gifta sig med mig. Så min hårding blev en mjukis tillslut, så vi beställde ringar och hyrde ett hotellrum i Eriksberg, Göteborg på min födelsedag.

Vi satt båda på knä och jag tog fram våra ringar och frågade om han ville gifta sig med mig. Efter det frågade jag hans föräldrar om jag fick gifta mig med deras son, och han frågade mina (villkoret för pappas medgivande var gratis tatueringar livet ut) sedan spenderade vi dagen med champagne, god mat, lite mer champagne, bubbelbad och jaa...Mer champagne ;)
    men åhh vilken häftig historia!  
Svar på tråden Hur friade din man/du?