Inlägg från: Allrakäraste |Visa alla inlägg
  • Allrakäraste

Hur friade din man/du?

Jag kom hem från jobbet en helt vanlig onsdag, fästmannen stod i duschen så jag satte mig i soffan med datorn och väntade på att han skulle bli klar så att vi kunde diskutera vad vi skulle fixa till middag. Väl ute ur duschen går han in i sovrummet och vi pratar på lite om hur det varit på jobbet. När han kommer tillbaka har han på sig fina jeans och håller på att knäppa en skjorta. Blev lite förvånad eftersom jag inte visste kunde minnas att han skulle bort eller så. "Vet du vad det är för dag idag?" frågade han. Jag svarade att det var den 11/12 2013 och skrattade lite eftersom en kund tidigare under dagen pekat ut det roliga datumet. "Jo och jag har räknat ut att vi har varit ihop i exakt 49 månader idag" säger han och ler finurligt "Egentligen hade jag tänkt vänta tills vi varit ihop i 50 men jag prutar en månad.... vill du förlova dig med mig?"
    Inga ringar, utan bara rakt och fint medan vi satt bredvid varandra i soffan. Sedan bad han mig att byta om och så gick vi ut och åt, han hade bokat bord på vår favoritrestaurang. Tänk så bra en vanlig onsdag i december kan bli! :)
    Det kan tilläggas att jag hade börjat lägga ut hintar om att jag var redo att förlova mig några månader tidigare men det var först 2 veckor innan som han verkligen hade bestämt sig och valt ut datumet. Jag hade på något sätt trott att det skulle bli jag som skulle fria men fästmannen hann före!

Svar på tråden Hur friade din man/du?