Hur friade din man/du?
Det var ganska snart efter vi träffades, 2 veckor - 1 månad kanske. Jag var 18år och han nyss fyllda 20. Min, numera, make var hos en kompis och jag var hemma. Han skickade ett sms där det stod något i stil med "Vi ska gifta oss!" och jag svarade "Jasså?". Han skrev då att självklart skulle vi gifta oss och frågade om jag inte ville det. Jag var ju ung och upp över öronen förälskad, så sa såklart ja. Det var i slutet av 2005.
Ca 5 månader efter det flyttade vi ihop och fick samma dag reda på att jag var gravid. Det var 1 aj 2006. I december 2006 föddes vår dotter och vi kastades då in i en jobbig period med sjukhusvistelser osv.
I februari 2007 var vi på stan och kom plötsligt på att varför inte köpa förlovningsringar? Så vi gick in och kikade, prövade och beställde varsin. Ca 2 veckor senare kom ringarna och vi använde dom.. ja, jag använde aldrig min och maken försökte använda sin i ett par veckor. Min är numera såld och han tappade bort sin på jobbet. Han får inte ha smycken på jobbet, men hade glömt ta av den i omklädningsrummet. Han stoppade den då i arbetsbyxorna, som tydligen hade hål i fickan.
Ytterligare ett par år gick och en nyårsafton, tror det var nyår 2009/2010, så var jag dunderförkyld och sov hela kvällen. Då väckte maken mig och gick ner på knä och sa att i år, då är det dags! Vi börjde smått planera, men saker och ting blev inte som vi hade tänkt och pengarna fanns inte.
I februari 2011 satt jag på min juridiklektion och vi pratade om just äktenskap och sambolag osv. När jag kom hem den dagen sa jag att nu bokar vi kyrkan! Innan den veckan var slut hade vi bokat tid för vigsel i kyrkan och 13 augusti 2011 gifte vi oss äntligen! Vi hade under alla åren pratat om att vi skulle gifta oss, det fanns inga tvivel om den saken, bara pengarna fanns där och att livet hade stabiliserat sig lite för vår dotter.
En lång berättelse om vår väg till altaret och vi är lite oense om när vi verkligen förlovade oss. Maken säger att det var där ca 2 veckor - 1 månad efter vi träffades och jag vet inte.. på sätt och vis har han nog rätt :) Vi säger alltid att vi båda två visste redan från första kvällen vi träffades.