• Milos

Bordsplacering par?

Jag har börjat fundera på det här med bordsplacering, och undrar hur man gör med par. Jag vet att de inte brukar ha varandra till bordet (om de inte är förlovade), men om man som vi har runda bord, bör de då vara placerade vid samma bord fast med en annan bordspartner, eller vid olika bord, eller det spelar ingen som helst roll?

• Svar på tråden Bordsplacering par?
  • Milos

Det låter ju bra. Det var mest att jag hörde om en tjej som blivit väldigt upprörd över att hennes partner placerats vid ett annat bord än henne, och man vill ju inte trampa på några tår i onödan :)
    Det är väl så jag tänkt mig, att i det fall där paret egentligen inte känner någon annan än oss, så får de sitta vid samma bord, och i övrigt delar vi på dem. Trots allt vill vi ju att folk ska ha en himla rolig kväll, men också att våra vänner från olika umgängeskretsar och släktingar ska få en chans att lära känna varandra.

• Milos

Åh, det är så svårt det här med att göra en bra bordsplacering! Det är precis det vi hoppas, att alla i efterhand ska tycka att de satt vid bästa bordet! Själv har jag varit på bröllop där man inte bara placerade par vid samma bord, utan dessutom bredvid varandra. Som ensam singel vid mitt bord tyckte jag inte det var jätteroligt :)
    Jag tänker att om man inte placerar par vid samma bord, så skulle man kanske kunna se till att det finns någon annan nära vid samma bord som de känner väl?

• Milos
    Chicita skrev 2014-03-27 14:28:43 följande:

Men tja du har ju i alla fall rätt inställning när du inte bara placerar folk där du tycker att dom är mest dekorativa (typ ;) ) vilket jag har varit med om.

Det var ju också en tanke! Blondiner vid ett bord, brunetter vid ett annat. Vi känner visserligen inte tillräckligt många rödhåriga för att fylla ett helt bord, men nog borde man kunna be någon färga håret? ;)

Det här med bordsplacering alltså. Ett gäng pratar inte svenska (men inte så många att man kan placera dem för sig själva), jag har ingen aning om vilka av de andra som känner sig bekväma med att prata engelska hela middagen, vissa är väldigt blyga, någon blir odräglig när han har fått i sig ett glas eller två... det ska bli väldigt skönt när det hela är löst!
Svar på tråden Bordsplacering par?